Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Lidl testuje nowe rozwiązanie. Raj dla szukających okazji

3
Podziel się:

Lidl testuje internetowy system, informujący o dostępności produktów niespożywczych w sklepach. Na razie sprawdza nowe rozwiązanie w części swoich placówek w Niemczech. Klienci mogą tam bez wychodzenia z domu sprawdzić, czy w najbliższym sklepie kupią na przykład upatrzoną suszarkę do włosów.

Lidl testuje nowe rozwiązanie. Raj dla szukających okazji
Lidl testuje nowe rozwiązanie. Raj dla szukających okazji (Adobe Stock, madrolly)

O nowym rozwiązaniu, testowanym przez niemiecką sieć, napisał serwis Wiadomości Handlowe, powołując się na portal IGD. Dan Butler, analityk IGD, podaje, że w aplikacji i na stronie internetowej Lidla można sprawdzić, czy w danym sklepie jest dostępny towar z oferty niespożywczej, który nas interesuje.

Za przykład w artykule posłużyła suszarka do włosów. Po wybraniu sklepu (na razie system działa tylko w części placówek) pojawia się informacja, czy towar jest na stanie i ile go w sklepie jest. Lidl informuje o tym za pomocą trzech kolorów, które pojawiają się przy komunikacie o dostępności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

Kolory pokażą dostępność

Kolor zielony mówi klientowi, że towaru jest dużo, żółty - że produkt jest na wyczerpaniu, a czerwony - że nie jest już dostępny. W system mogą też zajrzeć za pośrednictwem swoich służbowych tabletów pracownicy sklepów, które są objęte testem.

Analityk IGD ocenia pozytywnie nowe rozwiązanie, bo klienci przed pójściem do sklepu mogą sprawdzić, czy znajdą w nim to, czego szukają. Zarazem zwraca uwagę, że Lidl podejmuje pewne ryzyko, bo część klientów może w ogóle zrezygnować z wizyty w sklepie.

IGD podaje też, że Lidl dokonuje pewnych zmian w informacjach, wyświetlanych na elektronicznych cenówkach w swoich sklepach w Niemczech. Wyeksponowana została cena towarów, które są objęte promocją, pojawiła się także cena sprzed obniżki, aby jasne było, ile można zaoszczędzić.

Zapytaliśmy, czy Lidl w Polsce również planuje wprowadzenie tych rozwiązań. Odpowiedź opublikujemy, gdy tylko ją dostaniemy.

Nie boją się nowych rozwiązań

Lidl odważnie testuje różne nowe rozwiązania w swoich placówkach w poszczególnych krajach. W Finlandii firma testuje rozwiązanie, w ramach którego pracownicy zatrudniani są na pełny etat, ale tylko jego część pracują według z góry ustalonego grafiku. Pozostałe godziny wyrabiają w ramach elastycznego czasu pracy - są wzywani wtedy, gdy jest taka potrzeba.

Z kolei Lidl w Danii poinformował ostatnio, że wycofa się ze sprzedaży papierosów i wszelkich innych wyrobów tytoniowych. Proces zostanie rozłożony na kilka lat (potrwa do 2028 roku), ale zacznie się już w tym roku. Natomiast w Holandii Lidl nie sprzedaje papierosów już od jesieni 2021 roku. Sieć zadziałała z wyprzedzeniem, bo kraj ten wprowadził przepisy, zgodnie z którymi od 2024 roku żaden market nie będzie mógł mieć w ofercie takich produktów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
starysubiekt
rok temu
gdyby jeszcze poprawił sie stosunek personelu do klienta. Robi wrażenie jakby tu pracowali przymusowo. Lidl przy drodze 395 zrobiłem duże zakupy. Ostatnia kasa tradycyjna sie zamyka. Przymusowe korzystanie z kas samoobsługowych. Wymusiliśmy na kasjerce skasowanie tygodniowych zakupów za ponad 400 zł. Na zapytanie dlaczego zmuszają do samoobsługi, taka jest decyzja kierownictwa. Żadnej informacji o przymusowej samoobsłudze (poniedziałek 12.06. ok. 10.00).
Figa
rok temu
Nie trawię zmuszania do samoobsługi w Lidlu, dlatego zwykle rezygnuję z kupowania tam.
Janek
rok temu
Jak dalej będą zmuszać do kas samobslugowych.to przestaniemy z żoną tam kupować.Juz teraz jak wchodzimy do Lidla to patrzymy jakie lasy są dostępne.jesli tyko samobsluga.to wychodźmy i jedziemy do konkirecji
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Janek
rok temu
Jak dalej będą zmuszać do kas samobslugowych.to przestaniemy z żoną tam kupować.Juz teraz jak wchodzimy do Lidla to patrzymy jakie lasy są dostępne.jesli tyko samobsluga.to wychodźmy i jedziemy do konkirecji
Figa
rok temu
Nie trawię zmuszania do samoobsługi w Lidlu, dlatego zwykle rezygnuję z kupowania tam.
starysubiekt
rok temu
gdyby jeszcze poprawił sie stosunek personelu do klienta. Robi wrażenie jakby tu pracowali przymusowo. Lidl przy drodze 395 zrobiłem duże zakupy. Ostatnia kasa tradycyjna sie zamyka. Przymusowe korzystanie z kas samoobsługowych. Wymusiliśmy na kasjerce skasowanie tygodniowych zakupów za ponad 400 zł. Na zapytanie dlaczego zmuszają do samoobsługi, taka jest decyzja kierownictwa. Żadnej informacji o przymusowej samoobsłudze (poniedziałek 12.06. ok. 10.00).