Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Limit prędkości pociągów zwiększony do 350 km/h. Rząd szykuje zmiany

132
Podziel się:

Podniesienie limitu maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich na liniach magistralnych do 350 km/h, a towarowych do 160 km/h - takie zmiany zakłada projekt rozporządzenia ministra infrastruktury skierowanego do konsultacji publicznych.

Limit prędkości pociągów zwiększony do 350 km/h. Rząd szykuje zmiany
Rzą planuje podnieść limit maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich na liniach magistralnych do 350 km/h (East News, MAREK BAZAK)

Obecnie na liniach magistralnych obowiązuje limit prędkości pociągów pasażerskich 250 km/h, a towarowych - 120 km/h.

Chodzi o zmianę rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Jak podano w uzasadnieniu projektu, zmiana wynika z potrzeby wprowadzenia przepisów techniczno-budowlanych umożliwiających budowę i przyszłą eksploatację linii kolejowych dużych prędkości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

"W tym celu konieczne jest chociażby zwiększenie dopuszczalnych prędkości maksymalnych dla pociągów pasażerskich i pociągów towarowych. Obowiązujące przepisy ograniczają maksymalną prędkość pociągów na liniach magistralnych do odpowiednio 250 km/h i 120 km/h. Projekt zakłada podniesienie ich do odpowiednio 350 km/h i 160 km/h" - wskazano w uzasadnieniu.

Dodano, że wprowadzone w tym zakresie zmiany pozwolą ponadto na stosowanie podniesionych standardów technicznych, czego skutkiem ma być popularyzacja transportu kolejowego oraz możliwość wykorzystania w pełni potencjału taboru i rozwijanych technologii w dziedzinie kolejnictwa.

"Jednocześnie samo rozszerzenie ram prawnych określających maksymalne dopuszczalne prędkości na magistralnych liniach kolejowych nie zmienia tego, że to, jaka prędkość będzie ostatecznie dopuszczona, będzie zależało od zarządcy infrastruktury kolejowej" - zastrzeżono w uzasadnieniu na stronach RCL.

Projekt rozporządzenia nie zmienia limitów prędkości na liniach pierwszorzędnych, który dla pociągów osobowych wynosi 120 km/h, dla towarowych - 80 km/h. Na liniach drugorzędnych odpowiednio jest to 80 km/h i 60 km/h, a na liniach znaczenia miejscowego - odpowiednio 60 km/h i 50 km/h.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(132)
WYRÓŻNIONE
Yaro
2 lata temu
A nie można wydać rozporządzenia, że pociąg pojedzie 600 km/h? Wtedy byśmy wyprzedzili Japończyków, a tak to zawsze będziemy tylko drugą Japonią...
hehehe
2 lata temu
Czego pis nie dotknie, to spprzy. Pinokio zaraz wam zapowie prędkość 500kmh. W hyperloopie. Co, już temat umarł? hehe
Turysta
2 lata temu
Niech no tylko PKP osiągnie prędkości z lat dziewięćdziesiątych to już będzie nieźle. Od kilku lat , mimo, że odległość od Poznania do Szczecina nie uległą zmianie. to czas przejazdu pociągu zwiększył się 2,-3 godzin do 4,5- 5. To jest postęp. Bałagan, przeciągające się w nieskończoność remonty, niepunktualność, drastyczne zmniejszenie ilości połączeń, to są grzechy PISkolei.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (132)
Www
2 lata temu
I tak będą opóźnione
Postępowiec
2 lata temu
Tak ,ale tylko dla zaszczepionych.
prawda zaboli
2 lata temu
A że tory do tego nieprzystosowane, szykujcie się na serię katastrof kolejowych.
cyt
2 lata temu
Szkoda tylko ze POKO Pokasowało Stacje i zabrało POciągi
kolejorz
2 lata temu
Przed wojną można było z Warszawy nad morze dojechać dużo szybciej niż za rządów pislamistów. i te 200 kmh to mrzonka
...
Następna strona