LOT podsumował liczbę pasażerów w 2021 r. Przez pandemię cofnął się o sześć lat

Polskie Linie Lotnicze LOT w 2021 r. przewiozły prawie 4,2 mln pasażerów. To wynik na poziomie porównywalnym z 2015 r., kiedy z usług narodowego przewoźnika skorzystało 4,3 mln podróżnych. "Rynek przewozów lotniczych nie odbudowywał się tak, jak pod koniec 2020 przewidywali eksperci" - podkreśla spółka.

Liczba pasażerów w 2021 r. zbliżyła się do 4,2 mln. To niemal tyle, ile LOT obsłużył w 2015 r.
Liczba pasażerów w 2021 r. zbliżyła się do 4,2 mln. To niemal tyle, ile LOT obsłużył w 2015 r.
Źródło zdjęć: © East News | Wojciech Strozyk/REPORTER
Marcin Walków

Polskie Linie Lotnicze LOT podsumowują ubiegły rok liczbą 54 tys. operacji na 151 trasach do 109 portów lotniczych. W 2021 r. samoloty narodowego przewoźnika pokonały 80 mln kilometrów. Siatka połączeń nie odbudowuje się w takim tempie, jak prognozowano wcześniej.

Z powodu kolejnych wariantów koronawirusa oraz niepewności podróżowania rynek przewozów lotniczych nie odbudowywał się w ubiegłym roku tak, jak pod koniec 2020 przewidywali eksperci - czytamy w komunikacie LOT-u.

"O ile po zniesieniu restrykcji wjazdowych do Nowego Jorku i do Chicago liczba Gości na pokładach samolotów do Ameryki Północnej wróciła do poziomu z 2019 r., o tyle w dalszym ciągu znacząco zredukowana jest siatka azjatycka - Seul, Tokio czy Pekin/Daxing" - napisano dalej.

W 2021 r. LOT przewiózł niemal 4,2 mln pasażerów. W porównaniu z ostatnim przedpandemicznym rokiem, uderzenie koronawirusa i wprowadzane z tego powodu restrykcje, spowodowało spadek liczby pasażerów o 69 proc. do 3,1 mln w 2020 r. W 2019 r. było to 10 mln podróżnych.

Boeing 737 MAX ponownie w powietrzu

#LOTnaWakacje. Przewoźnik postawił na bezpośrednie rejsy

LOT drugi rok z rzędu rozwijał ofertę rejsów wakacyjnych, czyli połączeń bezpośrednich z lotnisk regionalnych do popularnych kurortów. "Dzięki współpracy z biurami podróży zrealizowaliśmy czterokrotnie więcej operacji czarterowych niż w roku 2020" - podkreślono. Najpopularniejszym kierunkiem w tym segmencie była Tirana w Albanii.

Narodowy przewoźnik wylicza też, że w 2021 r. prawie dwukrotnie wzrosła ilość przewożonego cargo.

- Regularność operacji wyniosła 99,7 proc., a punktualność wzrosła do 86 proc., co plasuje nas na ósmym miejscu najbardziej punktualnych przewoźników w Europie - podkreśla Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych, cytowany w komunikacie.
Źródło artykułu:money.pl
Komentarze (9)

Wybrane dla Ciebie