Serwis zwraca uwagę, że w prezentowanych w ostatnim czasie spotach reklamowych Parkside nie padła nazwa sieci Lidl, do której należy marka. "To sygnał, że brand Parkside stał się na tyle mocny i rozpoznawalny, że może zacząć funkcjonować bez wsparcia Lidla, jako samodzielna marka, a w zasadzie private brand. Warto dodać, że marka ma własną stronę internetową" - czytamy.
Pod marką Parkside sprzedawane są odkurzacze, myjki ciśnieniowe, szlifierki kątowe, pistolety do malowania, lampy LED, wiertarki udarowe czy akumulatory, a także odzież z logo Parkside.
W swoim sklepie online Lidl oferuje prawie 800 różnych produktów marki. Ta oferta była w ostatnim czasie rozbudowywana.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Marka Parkside także w Kauflandzie
Okazuje się, że kampania promocyjna była adresowana nie tylko do klientów planujących remont i prace ogrodowe, ale była również wstępem do debiutu marki własnej Lidla w 240 działających w Polsce sklepach sieci Kaufland.
Obie sieci należą do tego samego właściciela - niemieckiej Grupy Schwarz. W 2021 r. spółka zapowiedziała działania na rzecz zacieśnienia współpracy między Lidlem a Kauflandem w zakresie produktów spoza branży spożywczej.
Władze Grupy Schwarz przekonują, że zacieśnienie współpracy oraz centralizacja części zakupów jest nieunikniona i wiąże się z możliwością poprawy wyników. Do tej pory działy zakupów Lidla i Kauflandu funkcjonowały oddzielnie. "Szacuje się, że udział produktów niespożywczych w obrotach Lidla wynosi nieco poniżej 15 proc., a w sklepach Kaufland waha się od 5 do 10 proc." - wskazują wiadomoscihandlowe.pl. Argumentem za bliższą współpracą ma być także usprawnienie łańcucha dostaw towarów spoza Europy, zakłóconego z powodu pandemii COVID-19.