Dostałeś wiadomość z mBanku, że możesz skorzystać z jednej z proponowanych przez bank ofert na preferencyjnych warunkach w stosunku do standardowej oferty? Tym razem to nie reklama, ale jedna z rekompensat, jakie bank musiał wprowadzić wyniku decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
O co chodzi? O kwestię tak zwanego trwałego nośnika. Sprawa dotyczy sposobu, w jaki bank informował klientów o zmianach w opłatach, prowizjach i regulaminach. UOKiK stwierdził, że wykorzystywanie jedynie drogi elektronicznej jest niewystarczające i nietrwałe, przez co uderza w interesy klientów banku.
Na marginesie, podobne decyzje wydał również wobec innych banków, w tym też Getin Bank – o którym pisaliśmy w money.pl.
mBank zapowiedział więc, że zwróci nadpłaty prowizji naliczanych od 1 stycznia 2014 roku do 28 lutego 2018 roku automatycznie klientom, którzy wciąż mają rachunek w tym banku. Osoby, które już nie są klientami mBanku, powinny złożyć wniosek w ciągu trzech miesięcy. Po kolejnych 3 miesiącach od wniosku nastąpi zwrot.
Dodatkowo bank zapowiedział też preferencyjne rekompensaty, których dotyczą rozsyłane przez mBank informacje. Bank oferuje wyżej niż standardowo oprocentowane lokaty (chodzi o lokatę 3M), nieoprocentowany roczny kredyt ratalny ("Spłata na raty") oraz zwolnione z opłat miesięcznych, albo za wyrobie karty debetowej Visa Foto i Visa Calssic.
Aby skorzystać z tej oferty trzeba się pośpieszyć, bowiem obowiązują jedynie przez 3 miesiące od otrzymania komunikatu od mBanku. Jak to zrobić? Należy skontaktować się z infolinią albo odwiedzić placówkę banku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl