"Bezprecedensowy" wzrost kosztów dotknął Nestle - poinformowała sama firma. "Szwajcarski gigant spożywczy w pierwszej połowie tego roku podniósł ceny o 6,5 proc. Tylko w ciągu ostatnich 3 miesięcy ceny wzrosły o 3,1 proc." - czytamy na portalu wiadomoscihandlowe.pl.
O prawie 10 proc. wzrosły ceny produktów Nestle w Ameryce Północnej, a w Europie ok. 5 proc. Podwyżki cen są nieuniknione - firmy w ten sposób ograniczają straty wynikające z rosnących cen paliw oraz zwiększających się płac. Koszt po prostu przenoszony jest na klientów.
Nestle dodało, że negatywny wpływ zmian walutowych niweluje sprzedaż organiczna na poziomie 8,1 proc.
Cheeseburger także droższy
Dobrych informacji dla swoich klientów nie ma też sieć fast foodów McDonald's. Sieć poinformowała, że podniesie cenę cheeseburgera, czego w Wlk. Brytanii nie robiono od 14 lat. Kanapka z serem będzie kosztować 1,19 funta - zamiast 99 pensów.
Wiadomoscihandlowe.pl dodają, że również polscy konsumenci muszą głębiej sięgnąć do portfela w McDonald's. Jeszcze w 2021 r. cheeseburger kosztował 4,5 zł, a teraz już 6,5 zł.
Cenę swoich produktów - o średnio 5 proc. - podniósł również koncern Coca-Cola.