Informacja prasowa PKO Banku Polskiego
W obliczu rosnącego zagrożenia koronawirusem, PKO Bank Polski podejmuje szereg działań mających zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom i pracownikom – czytamy w komunikacie banku.
Sfinansują testy i maseczki
Jedną z form pomocy jest bezpośrednie wsparcie finansowe na rzecz zapobiegania rozprzestrzenianiu się COVID-19.
To 5 mln zł dla szpitali, zakładów opieki zdrowotnej i służb sanitarnych, a także 1,5 mln zł na zakup 3750 testów, które laboratorium WarsawGenomics wykona na zlecenie Ministerstwa Zdrowia.
Ponadto bank przeznaczył 2,2 mln zł na zakup 80 tys. maseczek przekazanych do Agencji Rezerw Materiałowych.
Ważne informacje dla klientów
Bank włącza się również w szeroko zakrojone działania informacyjno-edukacyjne, m.in. w oddziałach bankowych zawieszono plakaty i dystrybuowane są ulotki „Koronawirus – najważniejsze zalecenia” przygotowanej przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Zdrowia i Państwową Inspekcję Sanitarną.
Przede wszystkim jednak, podobnie jak służby sanitarne, bank zachęca do płatności bezgotówkowych i pozostania w domach.
Obsłudze bankowej przez Internet poświęcona jest dedykowana strona banku pod wspólnym hasłem #zostanwdomu.
Informacja prasowa PKO Banku Polskiego