Minister zapowiedział budowę nowych dróg. Zapomniał o kluczowej sprawie

Jesteśmy na ostatniej prostej przed wyborami parlamentarnymi 2023. Politycy wykorzystują więc każdy moment, by przekonać do siebie Polaków. Plany dot. budowy dróg szybkiego ruchu przypomniał właśnie minister infrastruktury. Zapomniał jednak o kluczowej sprawie w przypadku niektórych inwestycji.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas konferencji dot. budowy drogi ekspresowej S7 oraz S52
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas konferencji dot. budowy drogi ekspresowej S7 oraz S52
Źródło zdjęć: © PAP | PAP/Łukasz Gągulski
oprac. LOS

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przypomniał w środę (11 października), że zgodnie z rządowym planem do 2033 r. w Polsce powstać mają ok. 4 tys. km dróg szybkiego ruchu. Obecnie jest ich 5 tys.

Szef resortu, któremu podlega m.in. GDDKiA, dodał, że jeszcze w 2006 r. (gdy kończyły się rządy koalicji PiS, Samoobrony i PSL) w Polsce było ok. 500 km autostrad oraz dróg ekspresowych.

Jak wynika zatem ze słów ministra infrastruktury, W czasie dwóch kolejnych kadencji PO i PSL, a później Zjednoczonej Prawicy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dołożyła zatem ok. 4,5 tys. tras najwyższych kategorii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Nigdy tak nie ma". Ekonomiści kontrują tezę Glapińskiego o bezrobociu

Unijne dotacje na budowę dróg szybkiego ruchu w Polsce

Adamczyk powiedział, że za sprawą działań PiS stworzono stabilne finansowanie dla inwestycji drogowych w Polsce. Szef resortu nie wspomniał jednak, jak wynika z relacji PAP, o pomocy finansowej ze strony Brukseli.

W sierpniu poprosiliśmy państwowe Centrum Unijnych Projektów Transportowych o podsumowanie dotacji z UE, które od 2007 r. (gdy powstał CUPT) do 2023 r. włącznie przyznano na rozwój infrastruktury w kraju.

Dotacje unijne przyznane na inwestycje transportowe w Polsce
Dotacje unijne przyznane na inwestycje transportowe w Polsce© Money.pl, CUPT | Angelika Sętorek

"Łącznie w latach 2007-2022 w ramach funduszy koordynowanych przez CUPT unijne dofinansowanie otrzymały 1103 projekty" - podało Centrum. Łączna wartość dotacji wynosi ok. 199,7 mld zł.

Dzieląc to na rządy PO-PSL (2007-2015) oraz Zjednoczonej Prawicy (od 2015 r. dotąd), za "czasów" Donalda Tuska Polska na inwestycje transportowe poszło ok. 103 mld zł wsparcia z UE, a za Jarosława Kaczyńskiego - ok. 96,7 mld zł.

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (15)