Multimedia Polska się dawała klientom możliwości wypowiedzenia umowy w sytuacji, gdy zmieniała się lista oferowanych kanałów. To godzące w prawa konsumentów zachowanie będzie kosztowało spółkę 4,81 mln zł. Sad utrzymał karę, którą wcześniej nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Klienci skarżyli się na to, że pomimo zmian na liście programów nie mają możliwości nieodpłatnego wypowiedzenia umowy. Bez znaczenia było to, że w wyniku zmiany oferowanych kanałów klienci mogli stracić dostęp nawet do jedynej stacji, na której naprawdę im zależało. Umowy skonstruowane były w ten sposób, że operator zobowiązywał się do zapewnienia określonej liczby stacji, ale już nie konkretnych kanałów.
Kanały z ambitnymi filmami mogły być więc zastępowane przez muzykę disco polo, a stacje poświęcone gotowaniu – francuskim kanałom o modzie.
UOKiK przyznał, że takie zachowanie jest niezgodne z prawem i w 2015 r. nałożył wspomnianą karę.
UOKiK przypomniał, że zgodnie z prawem kiedy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument może nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy. Zobowiązał też Multimedia Polska do zrekompensowania klientom skutków zakwestionowanych działań – informuje serwis Wirtualne Media.
Multimedia Polska odwołała się od tej decyzji, a Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił to odwołanie. Uzasadniono, że sposób skonstruowania oferty był niejasny dla konsumenta, a firma dawała sobie możliwość jednostronnych zmian w zapisach umowach.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl