Po intensywnym okresie sportowej aktywności jako kierowca rajdowy m.in. Porsche, BMW czy Mercedesa, skupił się na biznesie. W wieku 47 lat założył w Krakowie polonijną firmę "Alpha", produkującą zamki błyskawiczne. W kolejnej dekadzie pełnił funkcję konsultanta ds. rozwoju Porsche. Już wtedy miał za sobą pierwsze kontakty ze słynnym Ferrym Porsche, założycielem fabryki samochodów firmowanych swoim nazwiskiem, kontynuatorem działań swojego ojca Ferdinanda.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na tym Sobiesław Zasada zbił fortunę
W latach 90., po nawiązaniu współpracy z Mercedesem, otrzymał propozycję objęcia stanowiska generalnego przedstawiciela koncernu w Polsce. Zasada powołał też grupę kapitałową, która przejęła kontrolę nad sprywatyzowanymi Starem i Jelczem - wiodącymi wówczas producentami pojazdów ciężarowych w Polsce.
Ostatecznie to nie Zasada ze swoim kapitałem zbudował największego producenta autobusów, ale młodszy o 21 lat Krzysztof Olszewski, twórca Solarisa - przypomina "Forbes", który opisuje sylwetkę Zasady.
Mimo swojego doświadczenia w branży Zasada nie zdołał podnieść wydajności kupionych firm. Wtedy zdecydował poświęcić się inwestycjom i — jak wskazuje "Forbes" — po siedemdziesiątce zrobił najlepsze interesy. Od pogrążanego w kłopotach Miejskiego Przedsiębiorstwa Robót Ogrodniczych w Warszawie wykupił 18-hektarową działkę na Mokotowie. W 2000 r. rozpoczęła się tam budowa jego luksusowych apartamentowców. Sześć lat później z jego środków sfinansowano sklep internetowy Frisco.pl, a w 2012 r. Zasada, ufając wizji Igora Klai, wsparł firmę OTCF, dzięki czemu pomnożył kapitał należącej do niej marki 4F o 28 razy. Cztery lata później sportową odzież z Polski można było znaleźć w sklepach w Rumunii, Czechach, Słowacji i w Łotwie.
Dusza rajdowca
Obecnie Sobiesław Zasada, którego majątek szacuje się na nieco ponad miliard złotych, jest szefem jednej z największych grup kapitałowych w Polsce. Prowadzi interesy w branży motoryzacyjnej, deweloperskiej, produkcyjnej i lifestyle'owej. Jego dawna pasja jednak nie wygasła. W 2021 r. jako uczestnik Rajdu Safari został najstarszym kierowcą startującym w rajdowych mistrzostwach świata.