Nowy wygląd Facebooka. Koniec z niebieskim

Facebook zapowiada radykalne zmiany w wyglądzie serwisu - zarówno wersji przeglądarkowej, jak i mobilnej aplikacji. Znika charakterystyczny, niebieski kolor i zmienia się układ funkcji.

Nowy wygląd Facebooka. Koniec z niebieskim
Źródło zdjęć: © Facebook.com

To jedna z największych zmian wizualnych, jaką serwis przechodzi od momentu swojego uruchomienia.

- Aplikacja nie jest już nawet niebieska - powiedziałl szef i założyciel serwisu, Mark Zuckerberg.

Nowy wygląd Facebooka to efekt zmiany polityki firmy, po skandalu związanym z wyciekiem danych. Według nowej strategii, Facebook ma się stać bardziej osobistym serwisem i skupić się przede wszystkim na łączeniu użytkowników w grupy.

Oglądaj też: Zuckerberg przeprosił wszystkich użytkowników. "Jest mi naprawdę przykro"

Zmiana w wyglądzie i układzie serwisu ma ułatwić znajdowanie odpowiednich grup i zarządzanie nimi.

"Ludzie zawsze przychodzili na Facebooka, aby łączyć się z przyjaciółmi i rodziną. Z czasem platforma stała się także miejsce, w którym można połączyć się z ludźmi, którzy podzielają twoje zainteresowania i pasje. Dzisiaj wprowadzamy zmiany, które stawiają grupy w centrum Facebooka i mogą pomóc ludziom połączyć się offline” - czytamy w komunikacie Facebooka.

Zmiana w przeglądarkowej wersji serwisu ma zostać wprowadzona w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Nowa wersja mobilna już jest wprowadzana.

Za zmianami w wyglądzie serwisu idą też nowe funkcje. Możliwe będzie m.in. udostępnianie znalezionych treści bezpośrednio grupom, a w przypadku niektórych specjalistycznych grup, jak np. tych dotyczących problemów zdrowotnych, możliwe będzie zadawanie pytań anonimowo, bez publikacji imienia i nazwiska.

Według danych publikowanych przez Facebook, w serwisie działają dziesiątki milionów aktywnych grup, do których należy ponad 400 mln użytkowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarkawiadomościinternet

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (6)