To jedna z największych zmian wizualnych, jaką serwis przechodzi od momentu swojego uruchomienia.
- Aplikacja nie jest już nawet niebieska - powiedziałl szef i założyciel serwisu, Mark Zuckerberg.
Nowy wygląd Facebooka to efekt zmiany polityki firmy, po skandalu związanym z wyciekiem danych. Według nowej strategii, Facebook ma się stać bardziej osobistym serwisem i skupić się przede wszystkim na łączeniu użytkowników w grupy.
Zmiana w wyglądzie i układzie serwisu ma ułatwić znajdowanie odpowiednich grup i zarządzanie nimi.
"Ludzie zawsze przychodzili na Facebooka, aby łączyć się z przyjaciółmi i rodziną. Z czasem platforma stała się także miejsce, w którym można połączyć się z ludźmi, którzy podzielają twoje zainteresowania i pasje. Dzisiaj wprowadzamy zmiany, które stawiają grupy w centrum Facebooka i mogą pomóc ludziom połączyć się offline” - czytamy w komunikacie Facebooka.
Zmiana w przeglądarkowej wersji serwisu ma zostać wprowadzona w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Nowa wersja mobilna już jest wprowadzana.
Za zmianami w wyglądzie serwisu idą też nowe funkcje. Możliwe będzie m.in. udostępnianie znalezionych treści bezpośrednio grupom, a w przypadku niektórych specjalistycznych grup, jak np. tych dotyczących problemów zdrowotnych, możliwe będzie zadawanie pytań anonimowo, bez publikacji imienia i nazwiska.
Według danych publikowanych przez Facebook, w serwisie działają dziesiątki milionów aktywnych grup, do których należy ponad 400 mln użytkowników.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl