Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MAG
|
aktualizacja

Paliwa nie zabraknie. Kilka lat temu przetrwaliśmy poważny kryzys

Podziel się:

Orlen podjął konkretne działania wobec stacji, które w nieracjonalny sposób podnoszą ceny paliw. Kierowcom przypomina natomiast, że już w 2019 r. Polska wytrzymała aż 46 dni bez rosyjskiej ropy — pisze "Puls Biznesu".

Paliwa nie zabraknie. Kilka lat temu przetrwaliśmy poważny kryzys
Paliwa na stacjach benzynowych nie zabraknie - zapewnia Orlen (Adobe Stock, Fotokon)

"Nie dajmy się panice. Mamy wystarczające zapasy. Paliwa nie zabraknie" — poinformował w piątek PKN Orlen. Tak zareagował koncern na ustawiające się przed stacjami benzynowymi kolejki w obawie o to, że zabraknie paliwa. W piątek wzrosty sprzedaży sięgały 300-400 proc.

Jak podaje "PB", na wypadek wstrzymania dostaw ropy z Rosji Polska jest zabezpieczona, bo dysponuje zapasami i różnymi źródłami dostaw.

Zobacz także: Pożar w kluczowej rafinerii ropy w Kuwejcie. Nagranie świadków

Ropy wystarczy w Polsce na długo

Prezes PERN (operator sieci ropociągów) Igor Wasilewski zwrócił uwagę, że spółka ta w 2019 r. "pomyślnie zdała test działania" w sytuacji nadzwyczajnej, kiedy do Polski napłynęła skażona chlorkami organicznymi ropa naftowa. Przypomniał zarazem, iż wtedy przez 46 dni nie były realizowane dostawy poprzez rurociąg "Przyjaźń".

- Nie miało to jednak wpływu na dostępność paliw na stacjach benzynowych — zauważył Wasilewski. Podkreślił, że było to możliwe dzięki zapasom posiadanym przez Polskę, ale także intensyfikacji dostaw surowca z morza poprzez Naftoport, należący do Grupy PERN.

Przypomnijmy, że prezes PKN Orlen Daniel Obajtek poinformował o rozwiązaniu umów z kilkoma stacjami benzynowymi, które sztucznie zawyżyły ceny. Wcześniej zapowiedział, że spotka to wszystkie współpracujące z koncernem podmioty, które wykorzystują sytuację i manipulują cenami. Kontrole zapowiedział też UOKiK.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl