Władze spółki PKP Intercity na początku roku poinformowały, że własnymi siłami planuje uruchomić program lojalnościowy dla pasażerów. Jak się jednak okazało, próba się nie powiodła. Dlatego państwowy przewoźnik zamierza zlecić to zadanie zewnętrznemu wykonawcy.
- Niedługo ogłosimy przetarg na wykonawcę programu lojalnościowego. Myślę, że będzie to w wakacje - poinformował w rozmowie z Polską Agencją Prasową wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Przedstawiciel spółki zaznaczył, że ma nadzieję, iż poszukiwania wykonawcy pójdą na tyle szybko i sprawnie, że jeszcze w tym roku przewoźnik podpisze umowę na program lojalnościowy. PKP Intercity chciałoby też, by w 2023 r. rozpoczęła się realizacja zadania.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Frekwencja w PKP Intercity rośnie. Ale problem opóźnień wciąż aktualny
Przewoźnik o swoich planach dot. programu lojalnościowego mówi od dłuższego czasu. Na początku zadeklarował, że sam chce go stworzyć. W październiku 2022 r. przekazał zaś, że mowa o systemie, w którym pasażerowie mogliby wymieniać gromadzone punkty na tańsze przejazdy (upust przy zakupie biletu), ale też na nagrody rzeczowe.
PKP Intercity to po spółce PolRegio największy przewoźnik kolejowy w Polsce. Nie ma natomiast sobie równych, jeśli chodzi o obsługę dalekobieżnych połączeń. W ubiegłym roku skorzystało z jego usług blisko 60 mln pasażerów.
Przewoźnik ma jednak problem z opóźnieniami. Urząd Transportu Kolejowego podał, że pociągi PKP Intercity w 2022 r. przyjechały opóźnione o co najmniej dwie godziny aż 2723 razy. Najgorzej było w marcu, lipcu i sierpniu.