Z uwagi na kalkulacje i ryzyka biznesowe podjęliśmy decyzję o wycofaniu tego tytułu prasowego, począwszy od bieżącego numeru - czytamy w oświadczeniu Poczty Polskiej dla money.pl.
Wcześniej serwis wirtualnemedia.pl napisał o tym, że okładka aktualnego wydania tygodnika "NIE" nawiązuje do publicznych oskarżeń o to, że Karol Wojtyła, zanim został papieżem Janem Pawłem II, jako arcybiskup krakowski miał wiedzieć o przypadkach molestowania seksualnego nieletnich w diecezji i nie wyciągać wobec duchownych konsekwencji.
Nawiązuje tym samym do reportażu "Franciszkańska 3" wyemitowanego przez TVN24, opartego m.in. na wspomnieniach ofiar i dokumentach bezpieki. Jak pisała "Wirtualna Polska", oświadczenie w sprawie materiału wydała Konferencja Episkopatu Polski. Biskupi zaapelowali, aby "nie niszczyć wspólnego dobra, a do takiego należy niewątpliwie dziedzictwo Jana Pawła II". W obronę dobrego imienia papieża-Polaka zaangażowali się politycy obozu rządzącego.
Historie księży pedofili z archidiecezji krakowskiej z okresu, gdy biskupem był tam Karol Wojtyła, opisał Ekke Overbeek, autor książki "Maxima Culpa. Jan Paweł II wiedział".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wydawca "NIE" angażuje prawników
Początkowo nie było potwierdzenia, że Poczta Polska nakazała wycofanie najnowszego wydania tygodnika "NIE" ze sprzedaży w swoich placówkach. Wydawca przekonywał, że taki wniosek wyłaniał się z "obserwacji własnych i sygnałów docierających przez media społecznościowe". Również serwis wirtualnemedia.pl napisał, że Poczta Polska nie odpowiedziała na jego pytania.
- Wraz z prawnikami podejmujemy działania wyjaśniające w tej sprawie - powiedziała Marta Miecińska, prezes Urmy, wydawcy tygodnika, w rozmowie z serwisem. Miała otrzymać "ustne potwierdzenie" z Garmond Press o wycofywaniu numeru pisma ze sprzedaży.
Dowodem miał być opublikowany na profilu tygodnika "NIE" zrzut ekranu zawierający skan wiadomości e-mail w tej sprawie.
Tygodnik "Nie" wydawany jest przez spółkę Urma, której właścicielem i prezesem aż do śmierci był Jerzy Urban, równocześnie redaktor naczelny tygodnika. Udziały Urmy odziedziczyła Małgorzata Daniszewska, trzecia żona Urbana. Nakład tygodnika "NIE" w 2022 r. wyniósł łącznie 2,95 mln egzemplarzy, a sprzedaż w ujęciu rocznym - 1,11 mln szt. Strata netto spółki wzrosła do 619,2 tys. zł.
Tygodnik "NIE" z papieżem na okładce znika ze stacji Orlenu
Tygodnik "NIE" znika także z sieci dystrybucji PKN Orlen. Poinformował o tym Daniel Obajtek na Twitterze. Szef koncernu naftowego, będącego również właścicielem wydawnictwa prasowego Polska Press, odniósł się jednak do "nowego wydania".
"Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu św. Jana Pawła II" - napisał Daniel Obajtek.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.