Polskie Radio przygotowało 110 podcastów. Na to idą pieniądze z abonamentu.

Polskie Radio w sprawozdaniu przedstawiło informacje na temat działań sfinansowanych z abonamentu. W 2020 roku dziennikarze PR przygotowali m.in. 9300 materiałów dziennikarskich i 170 koncertów.

Na co idą pieniądze z abonamentu?
Na co idą pieniądze z abonamentu?
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
oprac. KRWL

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła sprawozdanie Polskiego Radia z realizacji misji publicznej w ubiegłym roku. PR z abonamentu finansuje 9 anten oraz IAR (Informacyjna Agencja Radiowa).

Jakie jeszcze działania PR sfinansowało ze środków pochodzących z abonamentu?

- Realizacja misji nadawcy publicznego to wielkie zobowiązanie i duża odpowiedzialność, zwłaszcza w dobie komercjalizacji, mediaworkingu i fake newsów. Oferujemy szerokiemu gronu odbiorców zróżnicowaną i bogatą ofertę programową uwzględniającą rzetelną i obiektywną informację, ważne treści edukacyjne – powiedziała prezeska zarządu Polskiego Radia Agnieszka Kamińska.

Z abonamentu w 2020 roku sfinansowano również projekty szczególnie ważne dla polskiej tożsamości i wspólnoty narodowej, takie jak okolicznościowe wydawnictwa płytowe i specjalne serwisy multimedialne poświęcone ważnym rocznicom i wydarzeniom historycznym.

Rewolucja w fotowoltaice. Koniec darmowego prądu?

Ze środków abonamentowych finansowana jest działalność Orkiestry Polskiego Radia oraz Teatru Polskiego Radia.

W 2020 r. uruchomiono specjalne serwisy informacyjne w języku białoruskim, które odbierane na terenie całej Białorusi.

Poza tym dzięki abonamentowi powstało w 2020 roku m.in:

  • 9300 korespondencji zagranicznych, przygotowanych przez dziennikarzy Polskiego Radia w 15 krajach,
  • 931 odcinków 16 powieści udostępnionych w ramach projektu Agencji Muzycznej "Radiobook", który prezentuje najwybitniejsze dzieła literackie w wersji audiobooków,
  • 486 reportaży Studia Reportażu i Dokumentu (emisja głównie w Programie 1 i Programie 3), 223 słuchowiska Teatru Polskiego Radia, w tym 110 premierowych i 22 specjalnie dla dzieci,
  • 170 koncertów dostępnych online,
  • 110 podcastów w Internecie,
  • 100 premier lektur na antenach Polskiego Radia,
  • 34 transmisje sportowe zrealizowane w trudnych warunkach obostrzeń związanych z pandemią,
  • 8 nowych multimedialnych serwisów specjalnych stworzonych przez redakcję portalu internetowego Polskiego Radia, w tym serwis "Bitwa Warszawska 1920" nominowany do prestiżowej nagrody Prix Italia.
Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)