Premier został zapytany o to, czy będzie interweniował ws. obniżenia cen biletów kolejowych, po styczniowej podwyżce. Morawiecki odpowiedział, że ceny biletów kolejowych nie pozostaną na tym poziomie, na jakim dziś są.
- Jesteśmy w okresie wysokiej inflacji i nie chcę, żeby różne części gospodarki narodowej (...) dokładały cegiełkę do tej inflacji - ocenił Morawiecki.
Po czym dodał, że "będzie domagać się od kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury zdecydowanych działań oszczędnościowych we wszystkich spółkach PKP, po to, aby doprowadzić do jak najniższych cen biletów".
Tuż po wprowadzeniu nowego cennika w zupełnie innym tonie wypowiadał się Rafał Bochenek. Rzecznik partii rządzącej podkreślał na antenie Radia Zet, że "ceny musiały zostać podniesione z uwagi na koszty energii elektrycznej". - Dziennikarze, gwiazdy telewizji wrzucały wiele zdjęć właśnie biletów Pendolino, z pierwszej klasy. Natomiast ja chciałbym powiedzieć, że 90 proc. pasażerów nie jeździ pierwszą klasą Pendolino, tylko korzysta z przejazdów np. PKP Intercity lub też TLK, te bilety tyle nie zdrożały - podkreślał.
Po naszej publikacji Rafał Bochenek raz jeszcze zabrał głos w temacie cen biletów kolejowych. "Mówiłem o zaistniałych podwyżkach, ale mówiłem także, że jako odpowiedzialni rządzący pracujemy nad innymi formami przeciwdziałania im, niekoniecznie związanymi ze zmianą stawek VAT" - napisał na Twitterze we wtorek po południu.
Nie ma żadnej rozbieżności. Nie zostawimy pasażerów samych sobie - zadeklarował.
Nowy cennik biletów PKP
Przypomnijmy, że nowe ceny biletów na przejazdy składami PKP Intercity wprowadzono 11 stycznia. Za przejazd Pendolino podróżni płacą 17,8 proc. więcej, a bilety na podróż składami Express InterCity podrożały o 17,4 proc.
- Nie pamiętam tak dużej podwyżki cen biletów w ostatnich 10 latach. To kompletnie niezrozumiałe, zwłaszcza że jako społeczeństwo wydajemy miliardy złotych na dotacje i inwestycje w PKP PLK. Tego nie da się obronić - mówił dla money.pl Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich oraz założyciel Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.