"Ostatnie prace przy malowaniu oznakowania poziomego i będzie można przełożyć ruch na jedną jezdnię" - ogłosił we wtorek w południe łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przebudowa gierkówki do standardu autostrady będzie wymagała od kierowców wielu miesięcy wyrzeczeń. Plan zakłada, że przez cały czas trwania robót ruch będzie odbywał się po głównej trasie, ale przepustowość drogi będzie mocno ograniczona.
Na 7-kilometrowym odcinku od Radomska do granicy województwa śląskiego od wtorku prace będą prowadzone na jezdni wschodniej, czyli w kierunku Łodzi. Ruch w obie strony będzie się odbywał jezdnią zachodnią również w systemie 2+1, czyli dwa pasy ruchu w kierunku Katowic, jeden do Łodzi.
Ekipy przygotowujące swoje odcinki do wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu pojawiły się na trasie już 18 marca. W wtorek - w asyście policji - następuje zmiana organizacji ruchu.
Wkrótce podobna operacja zostanie przeprowadzona na 16-kilometrowym odcinku pomiędzy węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Południe. Jest to odcinek starej autostrady A1.
Cały 80-kilometrowy odcinek autostrady A1 pomiędzy Częstochową a Tuszynem pod Łodzią ma być gotowy w 2023 roku. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,7 mld złotych.
Autostrada A1 łącząca Gdańsk z polsko-czeską granicą, a dalej Brnem i Wiedniem jest jedyną polską drogą tej klasy w układzie północ-południe. Do "domknięcia" pozostał odcinek pomiędzy Katowicami a Łodzią. By przyspieszyć finał, podzielono go na kilka części, z których cztery zlokalizowane są w woj. łódzkim. Są to:
- A - Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe - 15,9 km. Za 478,9 mln zł zbuduje go konsorcjum Budmiex-Strabag;
- B - Piotrków Trybunalski - Kamieńsk - 25 km. Za 857 mln zł zbuduje go Mirbud;
- C - Kamieńsk - Radomsko - 16,7 km. Za 573,1 mln zł zbuduje go konsorcjum Budmiex-Strabag;
- D - Radomsko - granica woj. śląskiego - 7 km. Za 338,25 mln zł zbuduje go PUT Intercor.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl