Dziś nowy most przeszedł pomyślnie próby obciążenia.
To jednak jeszcze nie koniec inwestycji. Do czerwca 2019 r. będą trwały prace wokół obiektu, ale ruch po nowym moście będzie się odbywał. Wykonawca rozbierze most tymczasowy, który swoją rolę już spełnił.
Jak informuje małopolska GDDKiA, nowy most ma konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów.
- Zmieni się też otoczenie, po przebudowie dojazdów po obydwu stronach obiektu. Przebudowane zostały już kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej, czyli urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne.
Mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa zabezpieczą korpus drogi. Powstaje system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające. Wykonane zostanie nowe oświetlenie drogowe, a nowy most zostanie zabezpieczony przed korozją – czytamy w komunikacie.
Stary most z 1930 r. w Białym Dunajcu nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny. Procedury związane z projektowaniem nowego mostu i uzyskiwaniem decyzji koniecznych do wybudowania takiej przeprawy przez rzekę Biały Dunajec, w miejscowości o tej samej nazwie, rozpoczęły się w 2008 r. Na każdym etapie procedur były protesty kierowane do różnych instytucji przez jedną rodzinę i Stowarzyszenie Obrony Podhala.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl