Tęcza w Polsce potrafi budzić kontrowersje, Ikea się ich jednak nie boi. Od dwóch lat oferuje klientom torby właśnie w tych kolorach.
Torby dostępne są od 17 maja w cenie 9,99 zł. Data jest nieprzypadkowa, bo właśnie tego dnia przypada Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii.
Dochód ze sprzedaży tęczowych toreb ma być przekazany na telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Wsparcie można otrzymać pod numerem 116 111.
- W 116 111 zależy nam na inkluzywnej postawie i komunikacji. Chcemy, aby każda młoda osoba czuła się akceptowana i wysłuchana, a różnorodność nie powodowała poczucia osamotnienia i dyskryminacji. Nasze doświadczenia pokazują, że osoby LGBT+ żyją w przeświadczeniu, iż mogą korzystać z pomocy jedynie w dedykowanych im miejscach - tłumaczy Paula Włodarczyk, koordynatorka programów pomocy telefonicznej w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
- Według nas nie ma takiej konieczności – chcemy być ponad podziałami – dlatego do naszego telefonu zaufania może zadzwonić każde dziecko, każdy nastolatek i porozmawiać o tym, co dla niego trudne i ważne. W pandemii telefon dzwonił bez przerwy, a rozmowa z nami była często dla dziecka jedyną szansą na otrzymanie pomocy - dodaje.
Ikea podkreśla, że wspieranie równości to jedna ze sztandarowych wartości firmy.
- Torba Storstomma to produkt Ikea, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w Ikea - mówi Susanna Romantsova, liderka ds. różnorodności, równego traktowania i kultury przynależności w Ikea Retail w Polsce.
- Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb Storstomma oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży - dodaje.