Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Trendy e-commerce: ranking firm kurierskich 2019

6
Podziel się:

Rok 2019 przyniósł istotne wnioski - walka o klienta na rynku e-commerce to nie tylko ciągłe udoskonalanie produktu, ale także troska o najwyższe standardy w zakresie dostawy przesyłek. Wybór dobrego dostawcy i rozbudowana oferta usług kurierskich może przesądzić o sukcesie sklepu na internetowym rynku.

Trendy e-commerce: ranking firm kurierskich 2019
(materialy partnera)

Usługi kurierskie jako wsparcie e-biznesu

Rynek e-commerce od lat notuje spore wzrosty. Internet już dawno przestał pełnić wyłącznie funkcje informacyjne i społeczne. Duże marki szybko dostrzegły jego ogromny potencjał sprzedażowy i część swoich zasobów ulokowały w sieci. W ich ślad poszły małe sklepy i przedsiębiorstwa, które w Internecie i łatwym dostępie do milionów użytkowników upatrzyły swoją szansę na sukces. Rosnąca popularność zakupów online nikogo już nie dziwi. Każdego roku przybywa ludzi szukających w sieci wymarzonych rzeczy. Jak wskazuje raport Gemius (2019), w Polsce z e-zakupów korzysta już ponad 170 milionów ludzi, w tym 26% osób w wieku 50+. Internauci podkreślają, że zakupy w Internecie dają im nieznane wcześniej możliwości – są tańsze, łatwiejsze i wygodniejsze niż wizyta w tradycyjnym sklepie.

Gwałtowny rozwój platform e-commerce pociągnął za sobą wzrost ilości wysyłanych przesyłek i zwrócił uwagę na konieczność wyboru dobrego i rzetelnego dostawcy. Wysokiej jakości towar i obsługa posprzedażowa to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o zadowolenie konsumenta z usług sklepu. Dziś dużą rolę w „customer experience” przypisuje się firmie, która dostarcza paczki kurierskie do końcowego klienta. Czas oczekiwania na przesyłkę i uprzejmość kurierów jest kluczowym czynnikiem, który może przesądzić o ponownym skorzystaniu z oferty sklepu.

Przesyłki kurierskie ulubioną formą dostawy polskich internautów

Stojąc przed wyborem kuriera dla sklepu internetowego, warto przeanalizować wszystkie opcje i wybrać tę najbardziej atrakcyjną dla obu stron umowy kupna-sprzedaży. Na jakie aspekty musisz zwrócić uwagę?

  • Stawki kurierskie i pakiety dla firm
  • Jakość usług (w tym: uprzejmość pracowników, czas dostawy, nienaganność, czyli procent przesyłek kurierskich dostarczonych pod właściwy adres)
  • Możliwość złożenia reklamacji
  • Rodzaje oferowanych usług (dostawa kurierem do domu/pracy, odbiór w Paczkomacie, odbiór w sklepach, na stacjach benzynowych itp.)

Szczególnie istotny wydaje się ostatni punkt – dostępne opcje dostawy. Wyniki przedstawione w raporcie Gemius wskazują, że możliwość wyboru preferowanej formy dostawy przez klienta ma bezpośrednie przełożenie na wybór sklepu online i podjęcie decyzji zakupowej. 71% internautów zadeklarowało, że dostawa kurierem do domu/pracy motywuje ich do zakupów online. Jako zachęta dobrze działa również opcja odbioru towaru w Paczkomacie (61%) i darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu (59%).

W tym samym raporcie wskazano formy dostawy, które są najczęściej wybierane przez klientów polskich sklepów online. Na pierwszym miejscu znalazły się przesyłki kurierskie dostarczane bezpośrednio do domu/pracy (58%), a dalej – odbiór zakupów w Paczkomatach (52%) i paczki kurierskie wysyłane pocztą do domu/pracy (38%).

Najlepsze firmy kurierskie 2019

W wyborze dostawcy usług kurierskich pomocni mogą być sami klienci. Na bazie opinii konsumenckich Polski Instytut Badań Jakości (PBIJA) przeanalizował funkcjonowanie ośmiu największych firm kurierskich w Polsce, czyli DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, InPost, Pocztex oraz UPS. W badaniu wzięły udział osoby, które w ciągu ostatnich trzech miesięcy chociaż raz skorzystały z usług ww. korporacji. Ich odpowiedzi pozwoliły na przygotowanie rankingu firm kurierskich 2019 i wyłonienie czołowej trójki. Kto znalazł się na podium?

1. InPost – wyróżniony za stosunek jakości do ceny usług, krótki czas oczekiwania na paczki kurierskie, profesjonalizm pracowników, rzetelność w dostarczeniu przesyłek pod wskazany adres, niskie koszty, brak uszkodzeń opakowania i towaru oraz nastawienie na innowacyjność
2. FedEx – wysoko oceniony w kategoriach: uprzejmość kurierów, terminowość, możliwość umówienia kuriera z wyprzedzeniem i elastyczność w wyborze godziny dostawy
3. DPD – dobre noty za nienaganność w dostarczaniu przesyłek kurierskich pod prawidłowy adres, brak uszkodzeń towaru, zadowalające tempo realizacji usługi i uprzejmą kadrę

Konkurencja pozycja InPost została podkreślona także w raporcie Gemius (2019). Wśród najczęściej wybieranych firm kurierskich przez internautów wymieniono kolejno DPD (29%), DHL (26%) i InPost (20%). Do czynników, które wpływają na popularność firmy można zaliczyć dostarczanie innowacyjnych rozwiązań takich jak Paczkomaty, które dobrze wpisują się w potrzeby osób robiących zakupy online.

Paczkomaty – nowy trend na rynku paczek kurierskich

Na przestrzeni ostatnich lat przesyłki kurierskie dostarczane do domu zyskały sporego konkurenta w postaci Paczkomatów. Rosnącą popularność usługi potwierdzają wyniki aktualnych badań. Według raportu Kantor TS, z Paczkomatów InPost korzysta już 74% klientów e-sklepów. Ich łatwość w obsłudze i dostępność 24/7 docenili użytkownicy w każdym wieku. Zaskakujący jest zwłaszcza wysoki odsetek osób starszych, powyżej 50 (65%) i 60 lat (58%), którzy znaleźli się w tej grupie.

Paczkomaty InPost szybko podbijają rynek e-commerce. Prognozuje się, że w najbliższym czasie zastąpią paczki kurierskie i staną się liderem wśród ulubionych form dostawy polskich internautów. Ich potencjał dostrzegli już przedsiębiorcy, którzy, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, na bieżąco wprowadzają tę opcję do swoich sklepów.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Janek
5 lata temu
artykuł sponsorowany - napisany przez inpost, aby poprawić swój wizerunek rzucających paczkami kurierów (np. w gorlicach)
Lwobn
5 lata temu
Przeczytałem że z zakupów przez internet korzysta w polsce 140 milionów osób.... A jest nas nie całe 39 milionów....
jane
5 lata temu
Co do DPD to napewno nie mogę się zgodzić, okradli mi paczkę, i zero pieniędzy
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Kasia
4 lata temu
dpd tez okradli mi paczke kasy nie dostalam
axlgks
5 lata temu
W firmie współpracowaliśmy z Inpost, co z tego że byli najtańsi skoro cała oszczędność z tytułu tej współpracy poszła na etat pracownika do wyjaśniania zaginionych paczek.
Witek
5 lata temu
hehe inpost lol Tani to są ale jakość .....
jane
5 lata temu
Co do DPD to napewno nie mogę się zgodzić, okradli mi paczkę, i zero pieniędzy
Janek
5 lata temu
artykuł sponsorowany - napisany przez inpost, aby poprawić swój wizerunek rzucających paczkami kurierów (np. w gorlicach)