O 14 proc. rosną przychody gotówkowe Wirtualnej Polski. Przekłada się to na zwiększenie zysków m.in. w segmencie online. Ten zanotował o 17 proc. wyższy zysk EBITDA po trzech pierwszych kwartałach 2017 roku.
305 mln zł wyniosły skonsolidowane przychody gotówkowe Wirtualnej Polski. W segmencie online zysk EBITDA przekroczył 100 mln zł dzięki wzrostowi o 17 proc. We wszystkich obszarach wyniósł 90 mln zł.
Zysk netto sięgnął 30,4 mln zł za III kwartały. W samych ostatnich trzech miesiącach firma zarobiła 12,7 mln zł. To wzrost o 40 proc.
Coraz lepsze wyniki oglądalności notuje Telewizja WP. Wśród stacji dostępnych na MUX8 naziemnej telewizji cyfrowej, stacja w październiku zajęła drugie miejsce, mimo najniższego zasięgu technicznego. Jej udział w rynku wyniósł 0,68 proc. co jest rekordowym wynikiem.
Wirtualna Polska w segmencie online od wielu miesięcy pracuje nad formatami reklamowymi z wysokim "viewability". Od 2018 roku wprowadzi jako standard, rozliczanie kampanii reklamowych w modelu vCPM (zamiast tradycyjnego CPM). Klienci będą płacić tylko za widzialne reklamy.
- Od 2018 roku będziemy rozliczali się z naszymi klientami tylko za te reklamy banerowe na naszych stronach, które były faktycznie widziane przez naszych użytkowników. Jesteśmy na polskim rynku pionierami, choć takie są trendy na świecie - mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Właścicielem Money.pl jest Wirtualna Polska Holding. W skład grupy wchodzą też inne portale: WP, Pudelek, Sportowe Fakty WP czy Autokult.pl. Poza rynkiem medialnym spółka działa też w e-commerce będą współwłaścicielem m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, Allani czy Domodi.