Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Wielka inwestycja Volkswagena w Polsce? Nic nie jest wykluczone

12
Podziel się:

Dalsze inwestycje Volkswagena w Polsce nie są wykluczone. I mowa o nie byle czym, bo o zakładzie produkującym baterie do aut elektrycznych. Niemiecki koncern motoryzacyjny zapowiedział, że chce mieć takich sześć w Europie. Lokalizacja czterech nie została jeszcze ujawniona.

Wielka inwestycja Volkswagena w Polsce? Nic nie jest wykluczone
Czy auta elektryczne okażą się samochodami przyszłości? Koncerny przekonują, że warto iść w tym kierunku (Pixabay)

Volkswagen będzie się ścigał z Teslą na samochody elektryczne. Na poniedziałkowej konferencji Herbert Diess, prezes Volkswagena, zapowiedział, że w 2030 r. udział samochodów elektrycznych w sprzedaży osiągnie w Europie 60 proc., więc koncern będzie potrzebował sześciu fabryk produkujących baterie o łącznej mocy 240 GWh. Dwie fabryki już są w budowie: w Szwecji we współpracy z Northvoltem (będzie gotowa w 2023 r.) i w Salzgitter w Niemczech (ruszy do 2025 r.). Niewykluczone, że jedna z nich może się znaleźć w Polsce – informuje "Puls Biznesu".

Sprawa nie jest przesądzona, ale LG Energy Solutions (dawniej LG Chem), który ma pod Wrocławiem największą obecnie w Europie fabrykę baterii, i Northvolt są partnerami Volkswagena. "PB" przypomina, że nie dość, że Polska eksportuje do Niemiec więcej baterii litowo-jonowych niż Chiny i Korea razem wzięte, ale też jest przez VW "lubiana".

- Volkswagen lubi Polskę i okazuje to od wielu lat, lokując tu większość strategicznych inwestycji. Polska jest dużym graczem w biznesie bateryjnym: fabryki mają LG Chem czy Daimler w Jaworze, dzięki czemu oferuje dostęp do wykwalifikowanych pracowników – zauważył Paweł Gos, prezes firmy Exact Systems, zajmującej się kontrolą jakości w fabrykach motoryzacyjnych.

Zobacz także: Vlog z życia z nissanem leafem. Ile dni przejeżdżę bez ładowania?
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
cbv
4 lata temu
To PO sie potenie.... jak to niemcy moga inwestowac w kraju gdzie sędziowie nie sa na ich telefon hahahaha
wyborca
4 lata temu
najważniejsze ,że VW nie zabierze sobie odpadów chemicznych
lolek
4 lata temu
VW mógł być w FSO robiony ... myślę, że tym razem też się nie dogadamy z nimi.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Dżordż Lowerb...
4 lata temu
Będzie dokładnie tak, jak z Hyundaiem. Wybiorą Czechy.
Roro
4 lata temu
pis chce firme niemcow w polsce-a tak na nich pluja
Pawka
4 lata temu
Auta elektryczne będą miały rację bytu tylko wtedy gdy uzupełnienie w nich energii będzie trwało krótko- tak jak tankowanie paliwa. Jest na to pomysł. Unifikacja zespołów baterii we wszystkich modelach aut. Podjeżdżasz do punktu wymiany bateryjek i dostajesz już wcześniej naładowane a swoje oddajesz do ładowania. Jest oczywiście sporo różnych problemów z tym związanych ale podstawowa zasada to, że nie jesteś właścicielem baterii tylko np. korzystasz z konkretnej sieci stacji ładowania- np. Orlen Bateries. Może Daniel lub Mateusz - otwarte głowy to przeczytają.
Das auto.
4 lata temu
Na końcu i tak będą auta wodorowe .
Xjx
4 lata temu
Dlaczego Polska pozwala na produkcję baterii akumulatorowych u nas przecież to zanieczyszczenie środowiska bardzo niebezpieczne Niemcy się ponoszą jak u siebie wont z Polski tam u siebie truc środowisko .