Pieniądze można dostać zarówno na zakup pojazdów, jak i na modernizację infrastruktury towarzyszącej, np. sieci trakcyjnej dla trolejbusów.
Nabór będzie trwał do 15 grudnia, jednak nie dłużej niż do wyczerpania środków alokacji. Wnioski o dotacje oraz pożyczki należy składać w wersji elektronicznej przez Generator Wniosków NFOŚiGW.
Budżet całego programu to 1,3 mld zł, z czego na dotacje zarezerwowano 1,1 mld zł a na pożyczki 200 mln zł. Beneficjentami programu mogą być samorządowe przedsiębiorstwa transportowe oraz same samorządy.
W przypadku dotacji beneficjenci mogą liczyć na wsparcie do 80 proc. kosztów kwalifikowanych przy nabyciu lub leasingu autobusów "czysto" elektrycznych oraz trolejbusów.
W przypadku tych wodorowych dotacje będą o 10 proc. wyższe. Infrastruktura będzie dofinansowywana do 50 proc. kosztów, lecz kwotą nie wyższą niż 3 mln zł.
Pożyczką będzie można z kolei sfinansować do 100 proc. kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, jednak nie więcej niż różnica pomiędzy wartością kosztów kwalifikowanych a wartością dofinansowania w formie dotacji udzielonej na to przedsięwzięcie.