Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Adam Gaafar
|

Zmodernizowane pociągi PKP. Wiadomo, kiedy zabiorą pasażerów

8
Podziel się:

PKP Intercity zleciło modernizację 14 elektrycznych pojazdów typu ED74. Przewoźnik informuje, że docelowo pasażerowie pojadą pierwszymi dwoma przebudowanymi pociągami na przełomie tego oraz przyszłego roku.

Zmodernizowane pociągi PKP. Wiadomo, kiedy zabiorą pasażerów
PKP Intercity modernizuje 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych (East News, Łukasz Jóźwiak)

Kilkanaście elektrycznych pojazdów ED74 jest przebudowywanych przez konsorcjum Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" oraz PESA Bydgoszcz. Zamówienie opiewa na kwotę 274,8 mln zł brutto.

W odpowiedzi na pytanie PAP biuro prasowe PKP Intercity przekazało, że wprowadzenie do ruchu dwóch pierwszych zmodernizowanych składów ED74 jest przewidywane "na przełomie roku". W przebudowanych pociągach pasażerowie do dyspozycji pasażerów znajdą się m.in. Wi-Fi, klimatyzacja i wygodne fotele.

Oprócz tego każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego, a w składach zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego. Na pasażerów czekają również automaty z napojami i przekąskami (w każdym składzie znajdą się po dwie maszyny).

Zobacz także: Wiceminister infrastruktury: Polska kolej przeżywa renesans

Pojazdy będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz zostaną lepiej wygłuszone. Znajdą się w nich również miejsca do przewozu rowerów. Zgodnie z umową wszystkie zmodernizowane pociągi mają zostać dostarczone w terminie do 48 miesięcy od daty jej podpisania. Oznacza to, że dostawa pojazdów nastąpi maksymalnie do czerwca 2023 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Pan Dróżnik
3 lata temu
Przynajmniej jeden powie, że dopuściliśmy do sytuacji, że tzw TIRy zwyciężyły z koleją. Oby to co Pan powiedział to przynajmniej w części się sprawdzi - te programy itd. Oto moje postulaty: 1. Ciężarówki w tranzycie, przynajmniej w 20%. ja wiem lobby i opłaty za Viatoll ale bierzcie przykład z Szwajcarii. Policzcie ile trzeba zapłacić za 3 pas między Łodzią i Warszawą. 2. Ceny biletów powinny być niższe i nie czarujcie mnie 49 za Pendolino miesiąc wcześniej. KM liczą sobie za bilet jak koszty paliwa - diesel dla jednej osoby w dwie strony. Tak łatwiej policzyć, żadnych zachęt tylko rygory Bądźcie eko ale nie poprzez wyłączanie klimatyzacji czy ogrzewania. 3. Internet na kolei to jakiś żart. Nic nie robicie w tym kierunku, w zasadzie można przyjąć, że po trasie kolei żelaznych nie ma zasięgu- no może w miastach i miejscowościach. 4. Nie celujcie w nie wiadomo jakich prędkościach, dla nas wystarczy 200-250 km i będzie GIT, tylko bez opóźnień.
mary
3 lata temu
Mnie by wystarczyło, gdyby pociągi przyjeżdżały na czas. Opóźnienia to prawdziwa zmora kolei. Ze względu na pracę dużo podróżuję na różnych trasach i normą jest "pociąg opóźniony jest o ... minut. Za opóźnienia przepraszamy". Na drugim miejscu stawiam stary tabor u niektórych przewoźników ( i nie chodzi tu o walory estetyczne, ale o to, że zimą zamarzają drzwi i trzeba biec kilka wagonów dalej w poszukiwaniu tych działających). Później możemy pogadać o wifi i wyciszeniach. Po cholerę mi wifi w pociągu, na który nie zdążyłam z powodu opóźnień przy przesiadkach???
emil
3 lata temu
Interesuje mnie kiedy wreszcie znikną ze szlaków pociągi z tymi wąskimi ciężkimi drzwiami z początków chyba XX w jak byłem dzieckiem miałem z nimi problemy z otwieraniem teraz jestem emerytem i te cholerstwa dalej istnieją marzy mi się że Czesi wejdą do Polski i przywrócą chociaż połączenie kolejowe Warszawa Amsterdam i inne dalekobieżne do Europy szyny to przyszłość kto to widział by się tysiące km . tłuc autobusem to tortura autobus ma sens no powiedzmy do 200 do 300 km
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
emil
3 lata temu
Interesuje mnie kiedy wreszcie znikną ze szlaków pociągi z tymi wąskimi ciężkimi drzwiami z początków chyba XX w jak byłem dzieckiem miałem z nimi problemy z otwieraniem teraz jestem emerytem i te cholerstwa dalej istnieją marzy mi się że Czesi wejdą do Polski i przywrócą chociaż połączenie kolejowe Warszawa Amsterdam i inne dalekobieżne do Europy szyny to przyszłość kto to widział by się tysiące km . tłuc autobusem to tortura autobus ma sens no powiedzmy do 200 do 300 km
Kolejorz
3 lata temu
Ja wiem lepiej! Ruszą jak temperatura podniesie się powyżej 0 stopni Celsiusa.
ekri
3 lata temu
ale toalety w pociągach to ciągle tragedia! daleko nam w tym do Europy
Polak
3 lata temu
To jeszcze traktory...a nie, bo traktorów już nie ma...
victor
3 lata temu
A jak tam towarzysze ma sie sprawa ze sznurkiem do snopowiazek i jak tam wykopki?