Umowa zakłada budowę odgałęzienia prowadzącego ze stacji kolejowej Police do portu. W ramach inwestycji ma powstać torowisko i sieć trakcyjna.
Dzięki budowie pociągi towarowe będą mogły dojechać do stacji załadunkowej i wyładunkowej, co zdaniem zarządu portu ma zwiększyć konkurencyjność transportu morskiego i kolejowego.
Zobacz także: Prawie 40 mln zł poszło w afrykański piach. Spółka zależna ZCh Police ogłasza upadłość
- Będziemy mogli inaczej tworzyć naszą sieć logistyczną, inaczej zaopatrywać nasze zakłady, którą są rozmieszczone na terenie całej Polski, jak również jest to możliwość rozwoju portu, zwiększenie asortymentu świadczonych usług. Ten port ulega znaczącej przebudowie pod kontem największej inwestycji w polskim przemyśle, czyli Polimery Police. Inwestycja rzędu 5-6 mld zł, gdzie również będą nabrzeża portowe. Trzeba wspomnieć również, że nastąpi pogłębienie toru wodnego, gdzie będziemy mogli przyjmować statki o większym zanurzeniu - powiedział PAP Wojciech Wardacki, prezes Grupy Azoty.
Budowa nowego połączenia ma też usprawnić sam transport kolejowy. Pociągi towarowe jadące linią Szczecin - Trzebież do portu w Policach muszą przejeżdżać przez oddaloną od portu stację, należącą do zakładów chemicznych. Po wybudowaniu nowego torowiska nie będzie takiej potrzeby, a co za tym idzie, linią kolejową będzie mogło pojechać więcej składów.
Zobacz także: Zarząd Grupy Azoty przyznaje, że inwestycja w Afryce była nieopłacalna. Chce wyjaśnienia sprawy
- W Krajowym Programie Kolejowym, oprócz inwestycji typowo pasażerskich są także projekty umożliwiające sprawny przewóz towarów - powiedział prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel. - PKP PLK zrealizują kontrakty związane z poprawą dostępności do portów w Trójmieście, Szczecinie, Świnoujściu i Policach.
Szacunkowa wartość planowanej inwestycji to 122 mln złotych. Na razie nie znamy jeszcze terminu rozpoczęcia budowy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl