Fuzja na rynku ubezpieczeniowym. Stworzą czwartą firmę w Polsce

Dojdzie do fuzji dwóch zakładów ubezpieczeniowych w grupie Vienna Insurance Group (VIG). Compensa po połączeniu, stanie się właścicielem marki Wiener. Tym samym stworzą czwartą co do wielkości firmę ubezpieczeniową w Polsce - informuje "Rzeczpospolita".

Na rynku ubezpieczeniowym została przeprowadzona duża fuzja
Na rynku ubezpieczeniowym została przeprowadzona duża fuzja
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | vejaa
oprac. MZUG

"Rzeczpospolita" przekazała, że dwa zakłady ubezpieczeń działające w ramach Grupy VIG – Wiener oraz Compensa – połączą się. W wyniku tego połączenia powstaje nie tylko czwarta co do wielkości firma ubezpieczeniowa w Polsce, ale także w Grupie VIG w Europie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zbudowała ogromny biznes, jeden z największych w Europie! - Marta Półtorak w Biznes Klasie

Jak wskazała Anna Włodarczyk-Moczkowska, dotychczasowa prezes zarządu Compensy, która objęła stery połączonej firmy, celem fuzji jest "stworzenie silnej, efektywnej i konkurencyjnej organizacji, lidera w segmencie ubezpieczeń majątkowych". Dodaje, że proces integracji trwający jedynie 9 miesięcy potwierdza gotowość pracowników do nowych wyzwań i ich doskonałe przygotowanie do najbardziej wymagających zadań - informuje "Rz".

Połączenie nie wpływa na dotychczasowe umowy

Nowa struktura Compensy będzie bazować na dwóch filarach: ubezpieczeniach detalicznych oraz korporacyjnych. Anna Włodarczyk-Moczkowska będzie kierować sprzedażą detaliczną oraz działem marketingu, natomiast Adam Dwulecki, dotychczasowy prezes Wienera, będzie odpowiedzialny za sektor biznesu korporacyjnego.

Adam Dwulecki, wiceprezes zarządu Compensy, wyjaśnia, że połączenie otwiera przed firmą nowe możliwości i umacnia jej pozycję na rynku. - Dzięki niemu będziemy w stanie zagwarantować jeszcze większe bezpieczeństwo i ochronę ubezpieczeniową, poszerzoną ofertę naszych produktów i obsługę na najwyższym poziomie. Naszym priorytetem jest dalsze ulepszanie szerokiej gamy dostępnych usług – przekazał "Rz" Adam Dwulecki, wiceprezes zarządu Compensy.

Produkty korporacyjne Wienera, dotychczas sprzedawane w kanale brokerskim, będą teraz oferowane pod marką Compensa. Natomiast ubezpieczenia dla małych i średnich przedsiębiorstw sprzedawane będą w sieci agencyjnej, podobnie jak produkty detaliczne Wienera, które pozostaną pod pomarańczową marką. Połączenie nie wpływa na warunki obecnych umów ubezpieczenia, więc klienci nie muszą podejmować żadnych działań. Kanały komunikacji i obsługi klientów Wienera pozostają bez zmian.

Komentarze (5)

Wybrane dla Ciebie