Firmy sprzedające bony mogą oferować je jedynie po cenie nominalnej. Jednak jak pisze _ Rzeczpospolita _ zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie można ją obniżyć.
Projekt nowelizacji zgłoszony przez Organizacje Handlu i Dystrybucji został już przyjęty przez Sejm, teraz trafi do Senatu, który zajmie sie nim w najbliższych dniach.
ZOBACZ TAKŻE:
Przyjęcie nowych rozwiązań oznacza, że sieć handlowa proponująca firmom zakup bonów dla pracowników w w formie premii lub nagród, zamiast nominalnych 100 złotych w przypadku dużych klientów będzie mogła ją obniżyć np do 80 złotych - pisze _ Rzeczpospolita _.
Zdaniem Sodexho Pass, największego emitenta bonów w Polsce, takie rozwiązanie spowoduje ograniczenie konkurencji i uderzy w drobnych handlowców. Tylko wielkie sieci będzie stać na to by rozprowadzać bony poniżej ich nominalnej wartości.
W Polsce bony kupuje 43 procent firm, a potencjał tego rynku szacuje się u nas na ponad 8 milionów osób. Globalny rynek szacowany jest na 380 miliardów euro.
_ Rzeczpospolita _