Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Batalia o miliardy z bonów zakupowych

0
Podziel się:

Sprzedaż bonów zakupowych wg nowych zasad może uderzyć w mniejsze sklepy, zyskają wielcy.

Batalia o miliardy z bonów zakupowych
(PAP/Radek Pietruszka)

Firmy sprzedające bony mogą oferować je jedynie po cenie nominalnej. Jednak jak pisze _ Rzeczpospolita _ zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie można ją obniżyć.


Projekt nowelizacji zgłoszony przez Organizacje Handlu i Dystrybucji został już przyjęty przez Sejm, teraz trafi do Senatu, który zajmie sie nim w najbliższych dniach.

ZOBACZ TAKŻE:

Przyjęcie nowych rozwiązań oznacza, że sieć handlowa proponująca firmom zakup bonów dla pracowników w w formie premii lub nagród, zamiast nominalnych 100 złotych w przypadku dużych klientów będzie mogła ją obniżyć np do 80 złotych - pisze _ Rzeczpospolita _.

Zdaniem Sodexho Pass, największego emitenta bonów w Polsce, takie rozwiązanie spowoduje ograniczenie konkurencji i uderzy w drobnych handlowców. Tylko wielkie sieci będzie stać na to by rozprowadzać bony poniżej ich nominalnej wartości.

W Polsce bony kupuje 43 procent firm, a potencjał tego rynku szacuje się u nas na ponad 8 milionów osób. Globalny rynek szacowany jest na 380 miliardów euro.

_ Rzeczpospolita _

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)