Zyski Wal-Marta przekroczyły przewidywania Wall Street, dzięki czemu akcje spółki wzrosły o 3,5 procent. Wygląda na to, że hipermarkety i dyskonty mogą zyskać na kryzysie.
Chociaż zyski firmy za czwarty kwartał spadły do 3,79 miliarda dolarów - gdy rok temu wyniosły nieco ponad 4 miliardy - to i tak są zaskakująco dobre. Ekonomiści z Wall Street przewidywali wolniejszy rozwój firmy, a pozytywne zaskoczenie przełożyło się na wzrost akcji koncernu o 3,5 procent - pisze Reuters.
Wyniki Wal-Martu są dobre nawet jak na branżę, która w dobie kryzysu radzi sobie nieźle. Wszystko dlatego, że klienci szukają oszczędności i coraz chętniej zaglądają do dużych i tanich sklepów. Dynamicznie rozwija sie też sprzedaż produktów sygnowanych marką hipermarketów.
Podstawą dobrego wyniku za czwarty kwartał Wal-Marta był wzrost sprzedaży - w Stanach Zjednoczonych zwiększyła się ona o 6 procent. Kluczowym momentem w walce o ten rezultat były święta. Wtedy to właśnie sieć wydała więcej niż zwykle na reklamę, w której podkreślała niską cenę swoich produktów.
ZOBACZ TAKŻE: