Przeczytaj także: Wybrano nowe władze Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni Dach nowo budowanego terminalu wsparty zostanie na siedmiu stalowych dźwigarach wykonanych w Stoczni Gdańsk SA. Produkcja elementów dźwigarów, na zamówienie Budimeksu SA, zaczęła się pod koniec ubiegłego roku, a ich dostawy na plac budowy w Rębiechowie - w styczniu. Aldona Dybuk, rzecznik prasowy SG SA, poinformowała, że stocznia wykona łącznie siedem dźwigarów, z których pięć będzie konstrukcjami o dużej rozpiętości, a dwa, belki skrajne, o mniejszej. Dźwigary, złożone z pięciu elementów nośnych, mają długość po 180 m i masę po około 220 ton. Materiałem wykorzystywanym do ich wykonania są blachy stalowe o przekrojach od 12 do 54 mm. Części jednego dźwigara montuje się około półtora miesiąca. Masa wszystkich elementów podtrzymujących dach sięga 1900 ton. Dźwigary wykonywane są w wielkiej hali prefabrykacji K1, przy wsparciu firmy GSG Kooperacja, siostrzanej spółki Stoczni Gdańsk SA. Gdańska stocznia oferuje dziś nie tylko statki, ale
poszerzyła swoją ofertę produkcyjną o stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i wieże turbin elektrowni wiatrowych. Produkcja "pozaokrętowa" pozwala na lepsze wykorzystanie dużych możliwości wytwórczych przedsiębiorstwa. Nowoczesny terminal T2 wznoszony jest w ramach projektu "Port Lotniczy w Gdańsku - budowa drugiego terminalu pasażerskiego wraz z infrastrukturą oraz rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej". Inwestycja, obejmująca również ułożenie płyty postojowej samolotów, drogi kołowania i dojazdowej, uzyskała wsparcie finansowe Unii Europejskiej z funduszy Programu Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji, realizowanej przez konsorcjum firm Budimex SA i Korporację Budowlaną Doraco, wynosi prawie 153,5 mln zł. Terminal T2 powinien być gotowy jesienią tego roku. Podniesie on standard obsługi pasażerów i linii lotniczych. Hala terminalu T2, mająca trzy kondygnacje i podziemie, ma być podzielona na dwie strefy funkcjonalne. W pierwszej, powiązanej z płytą lotniska, znajdą
się sortownia bagażowa i poczekalnie, a w drugiej, od strony miasta, hale odpraw biletowo-bagażowych, biura linii lotniczych, punkty gastronomiczne i usługowe. Łączna powierzchnia nowego terminalu wyniesie 39,4 tys. m kw., z czego ta użytkowa zajmie 37,2 tys. Obiekt będzie posiadać łącznik prowadzący do terminalu T 1 (na poziomie kondygnacji I) i zewnętrzne klatki schodowe z pomostami. Będzie do niego prowadzić dojazdowy układ drogowy.