Jak poinformowała rzeczniczka krośnieńskiego magistratu Joanna Sowa, głównym celem akcji będzie zmiana mentalności właścicieli czworonogów. "Chcemy pokazać, że posiadanie psa, to nie tylko przyjemność, ale także odpowiedzialność i obowiązek. Dlatego zamierzamy poprzez m.in. billboardy i plakaty zachęcać do sprzątania po swoich zwierzętach. Chcemy nauczyć odpowiedzialnej postawy właścicieli psów" - dodała. W ramach akcji przeprowadzone będą również happeningi, a w lokalnej telewizji kablowej oraz w internecie wyświetlane będą spoty zachęcające do sprzątania psich nieczystości. Na ulicach Krosna natomiast pojawią się billboardy m.in. z rysunkiem trawnika z psimi kupami, a w nich wbite tabliczki z hasłem "Chcę do kosza" i "Czyham na Twój but". W Krośnie od 2007 r. prowadzona jest bezpłatna akcja czipowania psów i kotów we współpracy z Polskim Towarzystwem Rejestracji i Identyfikacji Zwierząt z Gdańska. Do chwili obecnej objęła ona 1287 zwierząt. Władze miasta szacują, że do oznakowania pozostało ok. 900 psów.