aktualizacja 13:40
Pasażerowie pociągów PKP Intercity dostają od dziś rekompensaty za znaczne spóźnienia pociągów. Przymus wypłacania odszkodowań nakładają na przewoźnika przepisy unijne.
Jednak na razie, jak mówi jeden z konduktorów, pan Tomasz, PKP nie będzie wypłacać pieniędzy, a wydawać specjalne vouchery.
POSŁUCHAJ KONDUKTORA PKP INTERCITY:
Pasażerowie, choć przyznają, że punktualność pociągów międzymiastowych znacznie się poprawiła, cieszą się z nowych regulacji:
POSŁUCHAJ OPINII PASAŻERÓW PKP INTERCITY:
W przyszłości pasażerowie będą mogli także dostawać rekompensatę w gotówce.
UOKiK przypomina: zawsze można się starać o odszkodowanie
_ Pasażerowie każdego publicznego środka lokomocji mogą domagać się odszkodowania za opóźnienia _ - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Agnieszka Majchrzak z UOKiK przyznaje, że rozwiązanie zaproponowane przez PKP jest dla konsumentów korzystne.Przypomina jednocześnie, że odszkodowania możemy się domagać od każdego legalnie działającego przewoźnika.
Komisja Europejska pracuje nad przepisami, które wkrótce będą obejmowały pasażerów autokarów w podobny sposób jak obecnie chronią osoby podróżujące samolotami.