Z ujawnionych przez Federalną Komisję Handlu statystyk wynika, że najpoważniejszym w USA korporacyjnym źródłem wycieku danych osobowych są instytucje finansowe.
Pierwsze miejsce wśród 25 firm, którym takie dane wyciekły, zajmuje Bank of America/MBNA. Aż 7,24 proc. wszystkich skarg dotyczących utraty danych osobowych złożyli klienci tej właśnie instytucji.
Na niechlubnym drugim miejscu znalazł się gigant telekomunikacyjny AT&T (4,95 proc.), a na trzecim Sprint/Nextel (4,53 proc.). Kolejne miejsca zajmują JP Morgan, Capital One i Citibank. Później znajdziemy firmę Verizon, ale za nią uplasowała się kolejna instytucja finansowa - American Express. Pierwszą dziesiątkę zamykają dwie kolejne instytucje finansowe - Washington Mutual i Wells Fargo.
Lista instytucji najczęściej gubiących dane, jest identyczna, jeśli weźmiemy pod uwagę nie skargi klientów, a średnią miesięczną liczbę wycieku tego typu informacji.
Na pierwszym miejscu znowu znajdziemy Bank of America (1117 przypadków miesięcznie), na drugim AT&T (763,3), następnie Sprint/Nextel (698,3). Siedem kolejnych firm to: JP Morgan (613), Capital One (442,7), Citibank (413,3), Verizon (310,7), American Express (303,3), Washington Mutual (295) i w końcu Wells Fargo (262,7).