Po kwietniowym, znaczącym wzroście, maj przyniósł ochłodzenie nastrojów konsumenckich Polaków, a wszystkie trzy wskaźniki obniżyły swoją wartość w stosunku do miesiąca ubiegłego - wynika z badania Pentora.
PENKON (wskaźnik klimatu konsumenckiego) spadł o 4,3 pkt i osiągnął wartość 9,4 pkt. Wskaźnik optymizmu gospodarstw domowych (OGD) spadł o 5,7 pkt do 5,8 pkt. Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju (PESK) spadł o 2,9 pkt do 13 pkt.
- _ W maju osoby o negatywnym ustosunkowaniu wobec obecnej sytuacji ekonomicznej Polski (pesymiści, zrezygnowani, sfrustrowani) stanowią 27,1 proc. społeczeństwa. 72,9 proc. Polaków natomiast pozytywnie odbiera sytuację ekonomiczną Polski (optymiści, twardzi optymiści, usatysfakcjonowani) _ - napisano w komentarzu.
52 proc. badanych Polaków wyraża przekonanie, że sytuacja ich budżetu domowego nie zmieniła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
25 proc. uważa, iż sytuacja finansowa ich gospodarstwa domowego uległa pogorszeniu, 23 proc. badanych dostrzega natomiast poprawę sytuacji gospodarstwa domowego.
Badanie zrealizowane zostało w dniach 9-14 maja 2008 roku
na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.