*Ubezpieczenia miało wykupionych 47 osób - wszyscy poza kierowcami uczestnicy wyjazdu.*
Ich ubezpieczenie obejmowało zwrot kosztów leczenia i assistance - do 10 tys. euro, następstwa nieszczęśliwych wypadków - 7 tys. zł, wypłatę dla rodzin na wypadek śmierci najbliższych - 3,5 tys. zł oraz ubezpieczenie bagażu na sumę 800 zł - poinformowała Sylwia Mikiel z firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna
Polska.
Ubezpieczyciel zrezygnował ze standardowych zapisów ogólnych warunków ubezpieczenia, dotyczących pokrycia kosztów transportu, zakwaterowania i wyżywienia osoby towarzyszącej, gdy najbliższy hospitalizowany jest powyżej siedmiu dni.
_ src="http://static1.money.pl/i/galeria/137/27/s_38281.jpg"/>fot: PAP/EPAsrc="http://static1.money.pl/i/galeria/139/29/s_38283.jpg"/>fot: PAP/EPA[ ( http://static1.money.pl/i/glass.gif ) ] zobacz całą galerię(http://galerie.money.pl/wypadek;polskiego;autokaru;w;niemczech,galeria,4286,0.html)- Zdecydowaliśmy, że w tym konkretnym przypadku już dziś na nasz koszt realizowany będzie transport jednej osoby z rodziny poszkodowanego do Niemiec. Dodatkowo opłacimy pobyt osoby wizytującej hospitalizowanego (koszty wyżywienia i zakwaterowania) za okres siedmiu dni, do wysokości równowartości 100 euro dziennie. Będziemy starali się zakwaterować rodziny jak najbliżej szpitali, w których przebywają ich bliscy, tak aby ułatwić transport do nich _ - powiedziała Mikiel.
Signal Iduna Polska TU S.A. udziela informacji pod numerem telefonu +4822 50 508, infolinia jest czynna całą dobę.
Minister środowiska Andrzej Kraszewski powiedział, że według jego informacji wycieczka była dobrze ubezpieczona. _ - Na koszt ubezpieczenia organizowanych jest wiele praktycznych rzeczy, m.in. pobyt w Niemczech członków rodzin, powroty do Polski lżej rannych _ - powiedział minister. Dodał, że rodziny mogą liczyć również na pomoc finansową państwa. Szczegóły odnośnie tej pomocy jeszcze nie są znane - minister stwierdził tylko, że _ pomoc będzie na pewno bardzo wydatna _.
Powszechny Zakład Ubezpieczeń, w którym ubezpieczony był m.in. autokar, uruchomił specjalny numer telefonu, pod którym poszkodowani oraz ich rodziny mogą uzyskać pomoc przy zgłoszeniu szkody lub roszczenia, w ramach umów ubezpieczeń zawartych w PZU SA lub PZU Życie SA. Pod numerem 0 22 322 18 08 konsultanci PZU udzielają informacji na temat przysługujących roszczeń, kanałów zgłoszenia, terminów likwidacji oraz dokumentów niezbędnych do uzyskania świadczeń.
Czytaj w Money.pl src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1321830060&de=1321916340&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=DJI&s%5B1%5D=S%26P&s%5B2%5D=Nasdaq&w=460&h=250&cm=1&lp=1"/>Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej