Pasażerowie mogli przejechać się tymi samymi tramwajami, które 30 stycznia 1997 roku pierwszy raz wyruszyły w trasę. 14-nastka, 15-nastka i tramwaj D wyjeżdżały z pętli na Os. Sobieskiego i dojeżdżały do ulicy Gwarnej. Linią 15 można było również wyruszyć z przystanku Ogrody i dotrzeć na Osiedle Sobieskiego. Tramwaje kursowały między godziną 12 –nastą a 17-nastą. Okolicznościowy przejazd, tak jak i ten pierwszy, był całkowicie darmowy. Zobacz też: Poznański Szybki Tramwaj - Garść ciekawostek [ZDJĘCIA] Razem z mieszkańcami Poznania jeździli członkowie Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych, którzy opowiadali między innymi o historii Pestki oraz niezwykłych wydarzeniach na tej trasie. Pasażerowie mogli wspomóc drobnymi datkami akcję "Ratujmy stare bimby”, prowadzoną przez konduktorów KMPS. - To prawda, że dzięki szybkiej linii mogę szybciej dotrzeć do pracy, jednak bardzo często zdarzają się awarie, które blokują całą trasę – mówiła jedna z pasażerek. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie ich coraz mniej. Czekam
na przedłużenie trasy – dodaje. Szybka trasa bezkolizyjna w przyszłości będzie prowadziła aż do Dworca Zachodniego. Ma to ułatwić poruszanie się po mieście, przede wszystkim pozwoli na sprawniejsze dotarcie do centrum. Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter