W porcie lotniczym Katowice wyburzana jest wschodnia część płyty postojowej numer 2. To samo czeka kolejne. Powstaną jednak nowe i większe, a także kolejne drogi kołowania. W Pyrzowicach budują już w sumie 149 tysięcy metrów kwadratowych nowych tzw. nawierzchni lotniskowych. Inwestycja potrwa dwa lata i będzie kosztowała 81 mln zł. Projekt zakłada budowę nowej płyty postojowej o powierzchni 110 tys. mkw ze stanowiskami dla 10 samolotów typu Airbus A320 i Boeing 737 (tzw. kod C maszyn, który zależy od rozpiętości skrzydeł - im wyższa litera alfabetu, tym większy samolot) oraz trzech typu Boeing 757 (kod D) lub zamiennie siedmiu samolotów kodu C i pięciu kodu D. Rozbudowane zostaną też drogi kołowania, co umożliwi częstsze korzystanie z naszego lotniska przez tak duże maszyny, jak Boeingi 747, czyli jumbo jety. Takie samoloty już są obsługiwane w Pyrzowicach, ale po tych inwestycjach możliwości operacyjne naszego portu zwiększą się. Płyty zostaną wyposażenie urządzenia, które umożliwią przyjmowanie samolotów
przy widzialności do 350 metrów i podstawie chmur do 30 metrów. Inwestycję realizuje firma Max Bögl.