Nawet 200 tys. kartek papieru rocznie mniej będzie zużywało Biuro Rady Miasta w Katowicach. Powód? Radni przegłosowali w środę zmianę w statucie miasta. Zgodnie z nowymi zapisami materiały związane z wykonywaniem mandatu, będą otrzymywali w formie elektronicznej, a tylko na wniosek - papierowej. Dotąd wszyscy otrzymywali projekty uchwał, poprawki, czy sprawozdania w firmie tradycyjnej. Marnowały się stosy papieru. -Propozycja ma na celu przede wszystkim dostosowanie statutu miasta Katowice do zmian jakie niesie za sobą informatyzacja, czy też postępująca cyfryzacja, a także - co ma niebagatelne znaczenie w sprawie- zaoszczędzenie przez budżet miasta Katowice kosztów związanych z przekazywaniem radnym materiałów w wersji tradycyjnej - uzasadniał zmianę Arkadiusz Godlewski, który złożył projekt uchwały w tej sprawie. Nie wszyscy radni byli zgodni, że zmiana jest na dobre. Dopytywali między innymi, jak w takim razie będą korzystali z projektów uchwał podczas sesji... Odpowiedź: magistrat nie planuje zakupów
laptopów dla radnych, zatem muszą zabrać swój sprzęt, mogą drukować projekt we własnym zakresie, albo co zakłada zmiana zawnioskować do Biura RM, aby materiały nadal otrzymywać w wersji papierowej. Jerzy Forajter z Forum Samorządowego i Piotr Uszok apelował, by najpierw do pracy z e-materiałami dostosować salę sesyjną, tzn… sprawdzić czy jest w niej wystarczająca ilość gniazdek na ładowarki do laptopów. Wątpliwości budził też zapis o powiadamianiu radnych o terminie sesji. Dotychczas rajcy otrzymywali informację o dacie posiedzenia za pośrednictwem poczty. Proponowana zmiana zakładała, że za skuteczne powiadomienie można uznać już chociażby pojawienie się informacji o terminie na stronie internetowej Urzędu Miasta. Na wniosek Forajtera zapis poprawiono - radni będą otrzymywali powiadomienia mejlem, a odbiór potwierdzą drogą elektroniczną. Zmiany wejdą w życie czternaście dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym wojewody śląskiego. Prawdopodobnie więc radni z e-projektami będą mieli do czynienia dopiero na
kwietniowej sesji.