Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Spam to 97 proc. wszystkich e-maili

0
Podziel się:

Microsoft: Spam to głównie reklamy leków i produktów codziennego użytku.

Spam to 97 proc. wszystkich e-maili
(EPA/PAP)

*Niechciana poczta elektroniczna, czyli tak zwany spam, stanowi 97 procent wszystkich wysyłanych na świecie e-maili. Takie dane przedstawił w swoim raporcie dotyczącym bezpieczeństwa komputerów Microsoft. *
Najpopularniejszy spam to reklamy leków i produktów codziennego użytku. Hackerzy często wysyłają też niebezpieczne załączniki lub próbują wyłudzić poufne dane. Przeważanie niechciane e-maile wysyłają zainfekowane komputery bez wiedzy ich użytkowników. Według Microsoftu rozsyłaniu coraz większej ilości spamu sprzyja rozwój szybkiego Internetu.

9 komputerów na tysiąc zarażonych jest złośliwym oprogramowaniem
Z analiz amerykańskiej firmy wynika, że na świecie zarażonych różnego rodzaju złośliwym oprogramowaniem jest prawie dziewięć komputerów na tysiąc, najgorsza sytuacja panuje w Serbii, Rosji, Turcji i Brazylii. W Polsce odsetek ten jest nieco niższy od globalnej średniej i wynosi osiem komputerów na tysiąc. Oznacza to, że polskie komputery mniej zainfekowane niż maszyny znajdujące się w Hiszpanii, Korei, Chinach czy USA.

Raport Money.pl
*PIT przez internet można złożyć po wizycie w urzędzie * Kilka milionów podatników nie będzie mogło wypełnić PIT-a przez internet. To małżonkowie, którzy rozliczają się wspólnie. Dla nich przewidziano specjalną procedurę: najpierw muszą osobiście pofatygować się do urzędu, a dopiero po powrocie do domu mogą rozliczyć się on-line. Rozliczenie uniemożliwi także brak Windowsa. Czytaj w Money.pl

Statystyki innych ekspertów nie są aż tak alarmujące jak dane Microsoftu, według koncernu Message Labs, spam stanowi znacznie mniej, bo 81 procent wszystkich wysyłanych e-maili. Specjaliści zajmujący się bezpieczeństwem elektronicznym apelują o instalowanie przez użytkowników wiarygodnych programów antywirusowych.

komputery
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)