*Supermarket Tesco w Burnage (przedmieście Manchesteru) wraz z Nowym Rokiem wystawił na półkach sklepowych czekoladowe jajka wielkanocne, zajączki i kurczaczki. *
_ - To wspaniale, że ludzie nie mogą doczekać się zmartwychwstania Zbawiciela, ale może powinni najpierw zakończyć świętowanie jego urodzin _ - skomentował sprawę rzecznik Kościoła anglikańskiego w wypowiedzi cytowanej przez piątkowy _ Daily Mail _.
Rzecznik Tesco potwierdził, że _ w odpowiedzi na popyt ze strony klientów _ w sprzedaży dostępny będzie _ niewielki wybór _ jajek wielkanocnych w okresie poprzedzającym Wielkanoc, przypadającą w 2010 r. w pierwszych dniach kwietnia.
_ - Bogaty asortyment jajek wprowadzimy do sprzedaży bliżej Wielkanocy. To, co jest dostępne obecnie, to tylko niewielki wybór np. jajek o smaku śmietankowym i minijajek, które trafiły na półki w odpowiedzi na popyt ze strony klientów _ - wyjaśnił rzecznik.
W 2009 roku Tesco odnotowało przyrost sprzedaży wielkanocnych jajek, częściowo z powodu upadku konkurencyjnej sieci detalicznej Woolworth, która miała największy udział w brytyjskim rynku wielkanocnych czekoladowych jajek. Największa sieć supermarketów była też oskarżona przez konkurentów o prowadzenie wojny cenowej i dążenie do wyrugowania konkurencji z rynku czekoladowych jajek.
Pierwsze czekoladowe jajko w 1875 roku wprowadził do sprzedaży John Cadbury - założyciel znanego producenta słodkości, obecnie zagrożonego przejęciem przez amerykański koncern Kraft. Produkt przyjął się od razu. W 1892 r. Cadbury produkował już 19 różnych ich rodzajów.