UOKiK zlecił Inspekcji Handlowej skontrolowanie zakładów wybranych losowo oraz na podstawie skarg konsumentów, świadczących usługi m.in. fryzjerskie, optyczne, motoryzacyjne, zegarmistrzowskie. Okazało się, że w pomieszczeniach brakuje cenników i prawidłowego oznaczenia produktów. W niektórych zakładach fryzjerskich sprzedawano artykuły kosmetyczne po upływie terminu ważności. Na każdym artykule powinny znaleźć się takie informacje, jak: skład surowcowy, cena, nazwa i adres producenta. Mimo dość wysokiego odsetka nieprawidłowości w sektorze usług, raport UOKiK przedstawia też optymistyczne wnioski - kontrolowani przedsiębiorcy niemal od razu po wykryciu wyeliminowali zaistniałe uchybienia. W porównaniu z 2008 rokiem liczba nieprawidłowości spadła. Wtedy to zastrzeżenia wykryto u 51 procent badanych przedsiębiorców. Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!