Urszula Nelken, rzecznik GDDKiA powiedziała IAR, że konsorcjum składające się z firm Siac Construction Ltd, PBG SA, Aprivia SA i Hydrobudowa Polska SA zarządało zwiększenia wartości kontraktu o 200 milionów złotych. Mimo wcześniejszych ustaleń z GDDKiA, firmy zaprzestały prac na odcinku Tarnów Krzyż-Dębica Pustynia, co spowodowało wypowiedzenie umowy. GDDKiA niezwłocznie uruchomi procedurę wyłaniania nowych wykonawców odcinka pomiędzy Tarnowem a Dębicą. Pomocne będą tu doświadczenia z budowy odcinka A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą. Prace na tym odcinku powinny zostać zakończone do końca 2013 roku.
Obecnie autostradą A4 można dojechać od granicy z Niemcami do Szarowa, koło Bochni. Aktualnie trwa budowa na odcinku z Szarowa do granicy z Ukrainą w Korczowej, ale wiadomo, że autostrada powstanie z dużym opóźnieniem. Wcześniej GDDKiA zerwałą umowy na budowę fragmentów autostrady A4: na odcinku Brzesko-Tarnów Wierzchosławice oraz obwodnicy Rzeszowa na odcinku węzeł Rzeszów Centralny do węzeł Rzeszów Zachód.
IAR