W konferencji wzięli udział medioznawcy i dziennikarze z Polski, Francji i Niemiec, m.in. Ewa Ewart dokumentalistka BBC, Daniel Leconte, jeden z czołowych francuskich komentatorów i Janina Jankowska, członkini zarządu Stowarzyszenia Wolnego Słowa
Marek Cajzner były redaktor naczelny BBC Polska mówił między innymi, że poza Polską są liczne przykłady na to, że media publiczne mogą być publiczne nie tylko z nazwy, ale z istoty działania.
Dziennikarz przypomniał, co leży u podstaw istnienia mediów publicznych - powinny one zmuszać do myślenia, być oryginalne i nowatorskie. Produkcje mediów publicznych powinny być inne niż mediów komercyjnych, w przeciwnym razie nie mają racji bytu. Marek Cajzner zaznaczył, że media publiczne powinny przede wszystkim produkować programy niosące ze sobą publiczne wartości. Chodzi między innymi, o umacnianie demokracji i społeczeństwa obywatelskiego oraz tożsamości kulturowej i tolerancji.
Jak mówił były redaktor naczelny BBC Polska, media komercyjne również produkują wartości publiczne, czasem w sposób bardziej nowatorski.
Marek Cajzner komentował też plany utworzenia funduszu zadań publicznych, z którego korzystałyby również media komercyjne. Zwracał uwagę na zagrożenia, m.in. na fakt, że publiczne pieniądze służyłyby udziałowcom.
Zdaniem Cajznera, politycy, którzy krytykują abonament jako archaiczny podatek, powinni uczciwie powiedzieć społeczeństwu, że jeśli pieniądze z budżetu państwa zabiorą na media publiczne, to na coś innego nie dadzą. Podkreślił też, że finasowanie mediów publicznych z budżetu państwa może sprawić, że staną się one narzędziem politycznego nacisku.
Marek Cajzner podkreślał, że media publiczne służą wszystkim, nawet tym którzy ich nie oglądają i nie słuchają ponieważ kształtują postawy społeczne i kulturę społeczeństwa.
Konferencja na temat mediów publicznych odbyła się w ramach Festiwalu Reportażu "Camera Obscura".