Ustalenia kontrolerów CBA wskazują, że Urząd Miejski Wrocławia przez niedopełnienie obowiązku działania na podstawie przepisów prawa nie zabezpieczył interesów gminy. Funkcjonariusze twierdzą, że ujawnili szereg nieprawidłowości i uchybień podczas wyboru partnera do budowy aquaparku, które dotyczą m.in. przekroczenia uprawnień, naruszenia zasad dobrego gospodarowania finansami publicznymi i w konsekwencji działanie na szkodę gminy Wrocław. Także zlecenie doradztwa w firmie zewnętrznej i powielanie pracy już wykonanej przez pracowników Urzędu Miejskiego Wrocławia, przyczyniło się do nieracjonalnego wydania publicznych pieniędzy. Według kontrolerów, odpowiedzialność za niekorzystne decyzje ponosi koordynator projektu aquaparku.
CBA przekazało swoje wnioski do prezydenta Wrocławia i do przewodniczącej Rady Miejskiej. Biuro sugeruje wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec koordynatora, ponowną analizę umów zawartych z zewnętrznymi firmami w zakresie doradztwa i obsługi prawnej.
Magistrat odrzuca zarzuty CBA i zapowiada skierowanie sprawy do sądu. Urzędnicy zapewniają, że nie złamali prawa.