Krzysztof Łuszczewski, dyrektor - redaktor naczelny Programu 4 podkreśla, że zmiana nazwy ma doprowadzić do ujednolicenia nazewnictwa wszystkich anten Polskiego Radia. "Skoro mamy Jedynkę, Dwójkę i Trójkę, to Czwórka wydaje się oczywista i naturalna." - mówi Krzysztof Łuszczewski.
Zmianie nazwy towarzyszy także zmiana identyfikacji wizualnej - antena ma nowy logotyp, w barwach czarno-żółtych, który ma symbolizować dynamizm i ofensywność, przyciągać uwagę. Połączenie tych dwóch kolorów ma wskazywać na alternatywny, łamiący konwencje charakter Programu 4.
Czwórka pozostanie anteną skierowaną głównie do ludzi w wieku 20-40 lat. Słuchacze Programu 4 to ludzie poszukujący nowości, młodzi lub czujący się młodo, aktywni, zainteresowani nowymi technologiami i dobrą muzyką. Oferta programowa również się nie zmieni. Czwórka oferuje ambitny program dla Słuchaczy, którzy cenią oryginalne audycje autorskie, dobrą muzykę i ciekawe informacje, tworzone przez znakomity, doświadczony i pełen energii zespół dziennikarzy, którzy z oddaniem i profesjonalizmem realizują swoją pracę.
Zmianie nazwy i logo towarzyszą letnie akcje antenowe. Pierwszym projektem po zmianie nazwy będzie letnia akcja na wybrzeżu bałtyckim pod hasłem "Wielkie plażowanie". W planach są także odwiedziny w największych miastach w ramach akcji "Czwórka w wielkim mieście". Tam czwórka zaprezentuje się bezpośrednio jej dotychczasowym fanom i potencjalnym nowym odbiorcom.