Dziennik "The Guardian", donosząc na swojej stronie internetowej o jego wizycie w Londynie, pisze, że niemieckie koleje Deutche Bahn chcą w ciągu 3 lat uruchomić połączenie z Londynu do Frankfurtu przez Brukselę i Kolonię. Pociąg połączyłby w ten sposób dwie stolice finansowe Europy ze stolicą Unii. Podroż Londyn-Frankfurt trwałaby wprawdzie od 4 do 5 godzin, ale pociąg zapewnia szybkie połączenie internetowe, co umożliwia pracę w podróży. Z obecnego połączenia Eurostarem korzysta już trzy czwarte podróżujących między Londynem a Paryżem i Brukselą - 9 milionów osób rocznie.. Niemiecki Intercity Express liczy na dalszy milion. Kłopot w tym, że jest o połowę za krótki. Pociągi przejeżdzające pod Kanalem muszą mieć co najmniej 375 metrów długości, aby zawsze mieć w zasięgu jedno wyjście awaryjne. Deutche Bahn proponuje spinać dwa składy swojego pociągu, ale to odizoluje pasażerów obu połówek i nie wiadomo, czy zaspokoi oczekiwania dyrekcji firmy Eurotunnel. Od otwarcia tunelu w 1994 roku doszło w nim do trzech
pożarów.