Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Media publiczne-finansowanie-konferencja

0
Podziel się:

Abonament powinien być coraz szerszy i coraz większy i powinno to też być w interesie mediów prywatnych - argumentował prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński. Na Uniwersytecie Warszawskim skończyła się ogólnopolska konferencja poświęcona przyszłości mediów publicznych. Wzięli w niej udział eksperci, dziennikarze, naukowcy oraz szefowie mediów publicznych i prywatnych. Jarosław Hasiński tłumaczył, że wobec malejących z roku na rok wpływów z abonamentu media publiczne muszą coraz bardziej się komercjalizować. "My zaczynamy przypominać jako media publiczne takiego orła, któremu dokłada się kamień, później oblewa się jeszcze smołą skrzydła i wszyscy się dziwią, że jeszcze lata" - tłumaczył obrazowo prezes Polskiego Radia. Jarosław Hasiński przestrzegał, że radio publiczne dochodzi już do pewnego progu wytrzymałości. "Bo ile można redukować koszty, ile można oszczędzać, z drugiej strony ile można się komercjalizować?" - pytał prezes Polskiego Radia dodając, że środki z abonamentu to jest gwarancja braku komercjalizacji.

Jarosław Hasiński podkreślał, że media publiczne oczekują podstawowych rozwiązań ustawodawczych w kwestii abonamentu. "Tu trzeba duże woli politycznej, aby to ustawodawstwo nie miało przede wszystkim luk i wszyscy płacili, ale mniej" - argumentował prezes Polskiego Radia. Wiceprezes Polskiego Radia Władysław Bogdanowski apelował do polityków o działania w sprawie zwiększenia ściągalności abonamentu. "Wiadomo, że rozwiązań skutecznych na świecie jest przynajmniej kilka i można nawet nie wymyślając niczego nowego spróbować po jakieś sięgnąć. To się powinno odbyć w wymiarze politycznym i my nie mamy na to większego wpływu poza tym, że możemy o to apelować i apelujemy i nie wiem jak długo jeszcze będziemy apelować" - powiedział Władysław Bogdanowski.
Podczas konferencji zaprezentowane zostały m.in. wyniki badań opinii społecznej dotyczące zaufania do mediów publicznych. Z najnowszych badań Homo Homini wynika, że największym zaufaniem cieszy się Polskie Radio. Ufa mu aż 74 procent badanych Polaków. Respondenci również pozytywnie oceniają ofertę programową Polskiego Radia. 68 procent ankietowanych wyraziło taką opinię, natomiast 1 procent deklaruje całkowity brak zadowolenia. Największym zaufaniem cieszy się Program Pierwszy Polskiego Radia co potwierdziło 81 procent badanych, tymczasem Program Trzeci cieszy się pozytywną opinią 80 procent badanych. . Znacząca większość badanych dostrzega potrzebę istnienia rozgłośni regionalnych. 74 procent pytanych deklaruje, iż te instytucje są dla nich bardzo ważne. Również ich działalność jest dobrze oceniana - zaufanie do rozgłośni regionalnych deklaruje 66 procent ankietowanych.
Wśród kanałów telewizji publicznej największym zaufaniem cieszy się TVP Info. Kanał informacyjny cieszy się zaufaniem 70 procent badanych. TVP 2 ufa 59 procent a TVP 1 54 procent. Natomiast oferta TVP jest atrakcyjna dla 63 procent widzów. Brak zadowolenia deklaruje 8 procent.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)