Alvin Gajadhur w rozmowie z IAR podkreślił , że pozytywnym sygnałem jest poprawa stanu technicznego pojazdów. Nadal wiele do życzenia pozostawia jednak postępowanie kierowców, którzy często łamią przepisy dotyczące czasu pracy. Skracają przerwy na odpoczynek i wydłużają dopuszczalny czas jazdy.
Ostatnie poważne wypadki z udziałem polskich autokarów były właśnie efektem zmęczenia kierowców lub braku umiejętności.
Alvin Gajadhur zaznaczył, że od jesieni jest szansa na znaczną poprawę wyszkolenia kierowców, którzy starają się o prawo jazdy uprawniające do kierowania autokarami. Od jesieni wchodzą bowiem w życie nowe przepisy, które nakładają na kierowce obowiązek uczestniczenia przez 260 godzin w zajęciach teoretycznych i 20 godzin zajęciach praktycznych w tym 4 godziny jazdy w ekstremalnie trudnych warunkach. Do tego co 5 lat kierowcy będą zobowiązani w uczestniczeniu w kursach doszkalających.
Wczoraj rannych zostało 14 polskich turystów w wypadku autokaru we Włoszech koło Wenecji. Prawdopodobną przyczyną wypadku było zaśnięcie kierowcy.
Wczorajszy wypadek jest już trzecim do którego doszło tylko w tym miesiącu prawdopodobnie z winy kierowcy.
12 lipca koło Belgradu rozbił się polski autokar, w którym zginęło sześć osób a 40 zostało rannych, natomiast 16 lipca w wypadku w Rumunii rannych zostało 12 osób.