Rzecznik portu lotniczego Kamil Wnuk twierdzi, że o planowanych pracach przewoźnicy i biura podróży byli informowani z wyprzedzeniem, więc większość pasażerów nie powinna odczuć zmian. Kamil Wnuk radzi jednak, aby upewnić się, czy nie zaszły jakieś zmiany w rozkładzie lotów.
Według rzeczniczki Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzaty Cieloch, mimo sporych utrudnień pasażerowie nie mają prawa do odszkodowań, jeśli o trudnościach zostali poinformowani, kiedy kupowali wycieczkę lub bilet na samolot. Rzeczniczka dodaje jednak, że pasażer, który o utrudnieniach nie został poinformowany może żądać pokrycia przez przewoźnika kosztów dojazdu na lotnisko zastępcze, a także domagać się odszkodowania.
Remont warszawskiego Okęcia potrwa do końca roku. Największe utrudnienia zaplanowano na pierwsze trzy weekendy września, kiedy ruch lotniczy zostanie niemal całkowicie wstrzymany.