Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Opóźnienia na kolei. Sytuacja się poprawia, ale do normalności daleko

0
Podziel się:

Wciąż najtrudniejsza sytuacja jest w okolicach Ostrowa Wielkopolskiego. Spora część utrudnień to oblodzenie trakcji, z którym walczą pociągi techniczne.

Opóźnienia na kolei. Sytuacja się poprawia, ale do normalności daleko
(Lukasz GRUDNIEWSKI, Eeast News)

Od północy do godziny 6 na 660 uruchomionych pociągów, opóźnienia powyżej godziny miały dwa dalekobieżne.

- _ To pociąg "Karkonosze" Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra, który z powodu przeciągania trakcją spalinową jechał z opóźnieniem około 1000 minut, oraz "Przemyślanin" z Przemyśla do Szczecina, który uczestniczył w usterce sieci trakcyjnej i po godzinie szóstej miał opóźnienie 80 minut _- podał rzecznik PKP PLK, Mirosław Siemieniec.

Spora część utrudnień to oblodzenie trakcji, z którym walczą pociągi techniczne.

- _ Wciąż najtrudniejsza sytuacja jest w okolicach Ostrowa Wielkopolskiego, gdzie wczoraj na wiele godzin utknęły dwa pociągi dalekobieżne _- mówi Mirosław Siemieniec. Tam ruch odbywa się przy pomocy lokomotyw spalinowych. W celu utrzymania przepustowości szlaków odwołano 18 pociągów regionalnych w pełnej relacji oraz pięć pociągów w części trasy. W 12 przypadkach wprowadzono komunikację zastępczą. Część składów regionalnych została zastąpiona komunikacją autobusową.

W okolicach Ostrowa Wielkopolskiego usunięto lód z ponad 100 km sieci trakcyjnej. - _ Tam działały pociągi wyposażone w specjalne urządzenia do odbijania lodu i pociągi z nakładką do przecierania sieci trakcyjnej. Na linii dwutorowej na jednym torze prowadzone są prace z odbijaniem lodu, na drugim - prowadzimy ruch pociągów _ - podał Siemieniec.

Rzecznik nie był w stanie podać, czy dziś w okolicę Ostrowa Wielkopolskiego wrócą składy elektryczne.

Od północy w całym kraju odnotowano 35 utrudnień, w tym 11 związanych z oblodzeniem sieci trakcyjnej.

Siemieniec poinformował, że dzisiejszej nocy do prac związanych z utrzymaniem ruchu kolejowego Polskie Linie Kolejowe zaangażowały 52 lokomotywy i 74 pociągi sieciowe, które patrolowały łącznie 3,5 tys. km linii i zapewniły przejezdność sieci trakcyjnej w całym kraju.

Czytaj więcej w Money.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)