Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Stereotypy w reklamach

0
Podziel się:

       Kobiety w reklamach są przedstawiane w niekorzystnym świetle. Tak oceniają specjaliści, uczestnicy konferencji na temat wizerunku kobiet i mężczyzn w przekazach reklamowych.
       Pełnomocnik rządu do spraw równego traktowania Elżbieta Radziszewska podkreśla, że sprawa jest bardzo poważna, bo wizerunki kobiet pokazywane w reklamach są bardzo stereotypowe. Z jednej strony kura domowa, która sprząta, pierze, gotuje, ewentulanie zwraca się do ekperta od proszku do prania, a z drugiej strony młoda atrakcyjna dziewczyna dbająca o swoją urodę dzięki reklamowanym kosmetykom. Elżbieta Radziszewska zwraca uwagę, że nieliczne są reklamy przedstawiające przedsiębiorcze, otwarte kobiety, osiągające sukcesy.
       Profesor Anna Olejniczuk-Merta, specjalistka w dziedzinie marketingu, ocenia, że stereotypy z reklam mają bardzo silne oddziaływanie społeczne. "Możemy obserwować, że kobiety są zgodnie z tymi stereotypami traktowane w pracy, w domu i wzmacniane są też stereotypy odnoszące się do kultu młodości i urody" - powiedziała.
       Profesor Anna Olejniczuk-Merta uważa, że trudno stereotypy płci zmieniać, ale trzeba wychowywać młode pokolenie tak, aby im łatwo nie ulegało. I doceniać takie reklamy, które stereotypy łamią.
       Od września ma obowiązywać w Polsce Kodeks Etyki Reklamy, który ma zapobiegać nadużyciom w przekazach reklamowych. Ma też bronić przed utrwalaniem negatywnych lub szkodliwych stereotypów ludzi występujących w reklamach.

reklama
wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)